زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب‌های اخیر حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای این استان را تا حدود ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش داد.

 محمد دلمرادی سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر در سراسر استان به‌ویژه مناطق جنوبی، اظهارداشت: حجم آب موجود در پشت سد زیردان قبل از وقوع سیلاب ۱۵۳ میلیون مترمکعب بود که اکنون به حدود ۱۶۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: همچنین حجم آب ورودی به سد پیشین ۱۵ میلیون مترمکعب است که میزان آب پشت این سد را به ۱۱۵ میلیون مترمکعب افزایش داده است.
مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان نقش سدهای زیردان و پیشین در تسکین سیلاب‌های جنوب استان را تاثیرگذار دانست و ادامه داد: سد زیردان با حجم مخزن ۲۰۷ میلیون مترمکعب و سد پیشین با حجم مخزن ۱۷۵ میلیون مترمکعب باهدف کنترل سیلاب‌های احتمالی و تامین نیازهای مردم جنوب استان ساخته شده است.
دلمرادی خاطرنشان کرد: هم اینک حجم آب درون سدهای استان ۶۴۴ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا بارندگی هایی که از چهارروز پیش در نقاط مختلف استان بویژه نواحی جنوبی آغاز شده بود با وجودی که خسارتهایی به زیرساخت ها و تاسیسات مختلف، واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی وارد کرده اما سبب شادمانی مردم بویژه کشاورزان شده است.

امداد رسانی و کمک به سیل زدگان با حضور دستگاههای مختلف اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی از لحظات نخست جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.