بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی همواره و در هر زمانی باید پاسخگوی مردم باشند و روزی از ایام هفته را به ارتباط مردمی و حل مشکلات اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که با حضور حجت الاسلام حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بجنورد برگزار شد به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد و افزود: در بیانات رهبری صیانت از منابع آبی، مبادلات مرزی، مقابله با آسیب و توسعه بخش کشاورزی به همراه وحدت و همدلی از دستاوردهای این سفر برای مردم استان بود که باید سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: باید در مسیر دولت سیزدهم حرکت کرد و برای نهادینه شدن پاسخگویی مدیران در دستگاه ها یک روز را حضور و ملاقات مردمی داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: بحث صرفه جویی و درست استفاده کردن از انرژی باید در دستور کار تمامی آحاد جامعه قرار گیرد.

حسین نژاد خاظرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده است و بر اساس قانون جدید اموال مازاد باید در استان مصرف شود که شناسایی این اموال باید توسط دستگاه ها در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به این میزان بودجه افزود و طرح های عمرانی را اجرا کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: هر چند که بانک های استان مشکلاتی دارند ولی باید ارتباط خود را با بانک مرکزی حفظ و راهکارهای آسان تر برای ارائه بودجه ارائه کرد.

وی آب را از موضوعات مهم استان دانست و گفت: اگر دنبال استحصال منابع آبی مرزی هستیم باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد تا از این ثروت بزرگ به درستی استفاده شود.

وی افزود: استفاده از فاضلاب و پساب و با سرمایه گذاری بخش خصوصی باید با سرعت در شهرستان های خراسان شمالی انجام شود و از پساب برای توسعه استان استفاده بهینه کرد.

حسین نژاد ادامه داد: اگر امروز در امنیت کامل به سر می بریم به برکت خون شهدا است و دستگاه های اجرایی در کمک به خانوده های ایثارگران و شهدا اهتمام داشته باشند و تبدیل وضعیت این خانواده ها مدنظر قرار گیرد.

وی امیدآفرینی و نشاط اجتماعی را مهم دانست و افزود: تلاش شود با اطلاع رسانی افتتاح طرح های دهه فجر، امید را در مردم زنده کنیم.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: زمین خواران سعی دارند به منابع مردم در استان تعرض کنند و این وظیفه مسوولان است که در این زمینه تلاش و از منابع مردم حفاظت کنند.

وی مناسب سازی محیط شهری را با اهمیت دانست و گفت: شهر برای همه است و سالمندان و معلولان باید در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند و این موضوع را به جد پیگیری می کنم.

استاندار خراسان شمالی افزود: ارتباطات با جامعه کارگری باید حفظ شود تا روحیه کارگران در عرصه تلاش و خدمت حفظ شود و بعنوان موضوعی شرعی که اعتقاد به ولایتمداری داریم دنبال شود