بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه سال جاری قرارداد اجرای ۷۱ طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری هشت‌هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی یکهزار و ۲۰۸ نفردر شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شد.

مهدی صفوی روز چهار‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ واحد راکد با پشتیبانی و پیگیری مستمر این شرکت و رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند که با بازگشت آنها ۳۱۰ فرصت شغلی احیا شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۳۰ واحد صنعتی با حمایت‌ها و پیگیری‌های شرکت شهرک‌های و نوایحی صنعتی بوشهر به چرخه تولید برگشتند که این میزان ۶ واحد بیش از میزان تکلیفی بود.

صفوی یادآور شد: در زمان حاضر ۹۷۱  قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر به امضا رسیده است که از این شمارد ۴۰۸ واحد صنعتی در ۱۶۳ هکتار از اراضی فعال و در حال تولید هستند.

وی گفت: استان بوشهر دارای ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی است که در بیش از ۹۰ درصد آنها امکان سرمایه‎‌گذاری وجود دارد.

صفوی یادآور شد: شرکت شهرک‎‌های صنعتی بوشهر در راستای حمایت از سرمایه‌‎گذاران فرایند واگذاری زمین را سرعت بخشیده به نحوی که این مهم در کمتر از یک روز کاری انجام می‎‌شود.

وی افزود: افزایش تولید و اشتغال در اولویت راهبردی استان بوشهر بویژه در حوزه صنعت قرار دارد زیرا این مهم لازمه اصلی برای رونق اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر عنوان کرد: نام‎‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف حمایت از تولید رسالت دستگاه‏‌های اقتصادی را دوچندان کرده است و در همین راستا از هیچ تلاش برای حمایت از واحدها و مانع زدایی از آنها دریغ نخواهد شد.

وی گفت: استان بوشهر با ظرفیت‎‌های قابل توجه فرصتی بکر برای بخش خصوصی است که انتظار می‌‏رود با توجه به تسهیلات حمایتی پیش بینی شده این فرصت غنیمت شمرده شود.