گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: تشکیل ستاد علمی و تخصصی مدیریت بحران برای بررسی دقیق نیازها و برنامه‌ریزی موثر در زمان بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه در بخش‌های مختلف این شهرستان ضروری است.

رضا نصیری روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: باید در این ستاد از ایده های نوین برای کاهش آسیبها و مخاطرات در زمان وقوع بحرانها و حوادث احتمالی بهره گرفت و از ظرفیت همه بخش‌ها از جمله ارتش، برای رصد هوایی تخصصی به منظور بررسی شرایط موجود و وضعیت رودخانه ها و مسیر روانابهای سطحی شهرستان استفاده کرد.

وی خواستار بسیج همه امکانات شهرداریها و ادارات دولتی برای ارایه خدمات و جبران خسارتهای سیلاب شهر روشناوند شد و با اشاره به نوپایی این شهر و کمبود امکانات زیرساختی در آن و لزوم کمک دیگر مناطق به این شهر، گفت: امکانات لجستیکی و ماشین آلات یک بخش تنها مختص به آن منطقه خاص نیست و مربوط به همه شهرستان است و در زمان وقوع بحرانها باید در خدمات سایر بخشها قرار بگیرد.

فرماندار گناباد خواستار استفاده از ظرفیت گروههای جهادی و رسیدگی خانه به خانه و مدارس و واحدهای دامداری شهر روشناوند برای جبران خسارتهای ناشی از سیلاب دیروز این شهر شد و گفت: حضور به موقع مسوولان در زمان وقوع بحرانها و سیلاب در صحنه خیلی مهم است و مردم تصور می کنند که مسوولان در کنار آنان هستند و به حال خود رها نشده اند.

نصیری اظهار داشت: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس، ۱۶ میلیارد ریال اعتبار در چند ماه گذشته برای تکمیل زیرساختها و تامین امکانات و رفع کمبودهای شهر جدید روشناوند اختصاص یافته است.

بارش شدید باران و تگرگ، شامگاه سه‌شنبه موجب جاری شدن سیلاب در شهر "روشناوند" از توابع این شهرستان شد و خسارت‌هایی به بخش های مختلف وارد آورد.

شهر روشناوند با حدود چهار هزار نفر  جمعیت در قالب یک هزار و ۱۰۰ خانوار و ۱۵۷ کیلومتر مربع وسعت در بخش مرکزی و ۲۵ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان گناباد واقع است.

مرکز شهرستان گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک، چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.