مهاباد- ایرنا- مادر فداکاری که در روستای "دیوالان" شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی قصد داشت بخاری نفتی خانه را که آتش گرفته بود به بیرون منزل انتقال دهد گرفتار شعله های آن شده و جان خود را از دست داد.

دهیار روستای "دیوالان" شهرستان مرزی سردشت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که بخاری نفتی یکی از اهالی این روستا براثر نشت نفت دچار حریق می شود و مادر ۴۰ ساله برای آن که سه فرزندش دچار سوختگی نشوند اقدام به برداشتن بخاری آتش گرفته و انتقال آن به خارج از خانه می کند.

آزاد شخصه‌پور افزود: به دلیل عکس العمل سریع این این مادرفداکار برای جلوگیری از سرایت آتش به منزل و نجات فرزندانش آتشی که ایجاد شده بود توسط اهالی این روستا خاموش و خوشبختانه فرزندانش آسیبی ندیدند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه این مادر سردشتی دچار سوختگی شدید می شود که بلافاصله به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان منتقل می‌شود.

دهیار روستای دیوالان افزود: به دلیل سوختگی شدید ۸۰ درصدی، وی به مراکز درمانی ارومیه و در نهایت به تبریز جهت مداوا اعزام می‌شود اما متاسفانه با وجود تلاش فراوان پزشکان جان خود را از دست می دهد.

روستای دیوالان از توابع بخش وزینه با جمعیت ۷۹ خانوار در ۲۵ کیلومتری سردشت واقع شده است؛ با وجود آنکه این روستاها در مناطق کوهستانی و سردسیر واقع شده اند ولی تاکنون اقدامی برای گازرسانی به این روستا انجام نشده است.