مهاباد- ایرنا- مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی و مدیر ستاد مردمی دیه آذربایجان‌غربی گفت: خیران مهابادی تاکنون با جمع آوری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی رتبه نخست پویش "خاتم سلیمانی" برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان را به خود اختصاص داده است.

مجتبی محمدی روز چهارشنبه در جلسه "پویش کمک به آزادی زندانیان غیرعمد مهاباد" افزود: کمک به زندانیان و آزادی آنان به معنی جان بخشیدن دوباره به خانواده و حفظ امنیت جامعه است که خیران مهابادی با مشارکت و همدلی با همنوعان خود بیشترین سهم را در استان داشته اند.

وی ادامه داد: طی سال جاری ۱۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از راه های مختلف از جمله کمک خیران و همچنین گذشت شاکیان در استان آزاد شده اند که تلاش می کنیم این روند با حمایت خیران ادامه داشته باشد.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی و مدیر ستاد مردمی دیه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پویش  آزادسازی زندانیان، اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیرعمد دارد که قریب به اتفاق این افراد نه دارای سوءنیت و نه علم و عمد بوده و به طور غالب متاثر از شرایط اقتصادی قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مهاباد هم این در مراسم ضمن قدردانی از مشارکت قابل توجه خیران در این طرح انسان دوستانه افزود: یکی از گروه های مستحق دریافت زکات، زندانیان و خانواده های نیازمند زندانی هستند که با همت خیران و مسلمانان می توانند دوباره به زندگی و آغوش خانواده های خود بازگردند.

ماموستا عبدالسلام امامی تاکید کرد: مسلمان واقعی کسی است که در زمان نیاز با جان و مال خود دست نیازمندان را بگیرند و نوعدوستی را معنا کنند.

وی با بیان اینکه خیران مهابادی در دوران کرونا کمک شایانی به جامعه کردند، اظهار داشت: "شهید سلیمانی" مصداق بارز اخلاص و نوع دوستی است که از جان خود برای تامین امنیت و آرامش خواهران و برادران دینی اس گذشت و محبوب همیشگی دل ها شد.

 رییس دادگستری مهاباد نیز در این مراسم گفت: زندانیان جرایم غیرعمد انسان های عادی هستند که در یک لحظه غفلت و سهل انگاری اکنون بخشی از عمر خود را مجبورند در زندان سپری کرده و اکنون منتظر کمک خیران برای بازگشت به زندگی عادی هستند.

رییس دادگستری مهاباد با بیان اینکه حدود ۱۱۰ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مهاباد مورد نیاز است، اظهار داشت: هر اندازه که خیران و شهروندان به همنوعان خود کمک کنند به همان اندازه نیز از طرف ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان تقبل خواهد شد.

بنایی با بیان اینکه کمک به این نفرات ۱۸ خانواده در معرض آسیب را نیز نجات خواهد داد، گفت: حساب ستاد دیه استان مختص مهاباد نزد بانک رفاه به شماره حساب ۱۶۲۰۶۶۹۳۴ شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۱۵۶۵۶۹ و شماره شبا IR۷۷۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۲۰۶۶۹۳۴ است.

به گزارش ایرنا، در ادامه مراسم نیز هر یک از خیران مهابادی با اهدای مبالغ قابل توجه در طرح جمع آوری مبالغ مورد نیاز برای آزادی زندانیان این شهرستان مشارکت کردند.