سمنان- ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۱۴۷ نفر از متهمان دستگیرشده مرتبط با مواد مخدر از ابتدای سال ١۴٠٠ تا پایان پاییز در استان زن هستند که این موضوع زنگ خطری جدی برای هویت اصیل خانواده‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالله حسنی روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: با پیگیری های تخصصی و اقدامات اطلاعاتی مأموران مبارزه با مواد مخدر استان ۵۶ نفر از سرشبکه های باندهای حرفه ای و مسلحانه قاچاق دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از افزایش ۱۳ درصدی دستگیری های مرتبط با جرایم مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و افزود: ١۴٧ نفر از دستگیرشدگان زن هستند. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ تن و ۴۷۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در سه فصل سال ١۴٠٠ کشف شد. 

وی به تشریح دستاوردهای امسال پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ پرداخت و تاکید کرد: تمهیدات و برنامه‌های این حوزه در قالب نشست‌های تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان مبارزه با مواد مخدر، تجزیه و تحلیل، طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود با انسجام و هماهنگی کامل درون و برون سازمانی به مرحله اجرا در می آید. 

حسنی بیان کرد: بخش عمده ای از این مواد مخدر در قالب کاروان‌های مسلح و حرفه‌ای مواد که از مسیر استان تردد می‌کردند و بخش قابل توجهی نیز با هدایت اطلاعاتی، در شرق کشور کشف شد. 

فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام ۳۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این منطقه خبر داد و افزود: با اقدامات موثر و مقتدرانه پلیس، ۵۶ نفر از این افراد از سرشبکه‌های قاچاق بودند.