آستارا - ایرنا - مردم شهرستان مرزی آستارا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با برپایی دسته عزاداری در خیابان ‌ها و با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم مومن و دیندار آستارا روز پنجشنبه در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از مقابل سپاه تا مسجد فاطمه زهرا (س) این شهرستان به صورت دسته عزاداری حرکت کرده و اشک ماتم ریختند و عصر امروز نیز با همکاری هیات رزمندگان اسلام، آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همایش بانوان و دختران فاطمی در مصلی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی سعیدیان استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مسجد فاطمه زهرا (س) آستارا گفت:  در نگاه متعالی حضرت زهرا(س) توجه به امامت و ولایت در حکومت اسلامی باعث دوری مردم از تفرقه ، جاری شدن احکام دین در جامعه و حاکم شدن اصل وحدت و یکپارچگی در بین امت می شود.

وی افزود: عظمت و عزت دنیای اسلام به پاس خدمات و جان فشانی های حضرت فاطمه زهرا (س) است و دوران پرفراز و نشیب زندگی حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) آغاز شد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) نسبت به وقایع و اتفاقات سیاسی و اجتماعی دید وسیعی داشت و با دفاع از ولایت، درس تبعیت از ولی عادل و آگاه به زمان را به مسلمانان آموخت.

سعیدیان ادامه داد: نتایج شوم انحراف از مسیر ولایت را در وقایعی نظیر واقعه کربلا می توان مشاهده کرد و در سال های گذشته، کشتار مظلومانه شیعیان در برخی کشورهای اسلامی نیز از تبعات آن انحراف بود.

وی گفت: شناختن و عمل کردن به سیره فاطمه زهرا(س) باعث سعادت و عاقبت به خیری مردم جوامع اسلامی می شود و مردم کشورهای اسلامی باید همواره مراقب فتنه های دشمنان باشند زیرا آنها در تلاش هستند تا مسلمانان را از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خارج کنند.

وی عبادت و شب زنده داری، وابسته نبودن به تعلقات دنیوی، انفاق و دستگیری از نیازمندان را از جمله مهم ترین ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه (س) عنوان کرد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.