رشت - ایرنا- همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت صدیقه طاهره (س) پیکر مطهر هشت شهید گمنام امروز پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در گیلان با حضور باشکوه مردم تشییع شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر هشت شهید گمنام امروز پس از اقامه نماز توسط آیت الله رسول فلاحتی با حضور باشکوه مردم در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) تا میدان فرهنگ رشت تشییع شد.

میانگین سن این شهدا بین ۱۷ تا ۲۵ سال است و در عملیات‌های مختلف نظیر کربلای ۵، والفجر مقدماتی، رمضان، بدر و در حمله دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیده اند.

پیکر پنج شهید گمنام در موزه دفاع مقدس گیلان واقع در لشکر ۱۶ قدس جنب باغ رضوان، پیکر یک شهید در محوطه دانشگاه پیام نور رشت واقع در بلوار امام خمینی این شهر و پیکر دو شهید گمنام دیگر هم در پارک پاشوران سیاهکل به خاک سپرده می شوند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد شهدای والامقام، پیکرهای مطهر شهیدان را موجب نورانی و عطرآگین شدن فضای استان خواند و گفت: شهدا، عزت بخش و نمایانگر راه حیات و سعادت هستند.

 وی حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا را نشان‌دهنده باور جامعه به ادامه راه نورانی شهیدان عنوان و تصریح کرد: این مردم قدردان شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم آنان هستند.

گیلان در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است.