بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: عدالت باید به مطالبه عمومی و گفتمان رایج در کشور تبدیل شود و تبیین این مهم یکی از تاکیدات جدی رهبر انقلاب است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: باید مراقب باشیم قبح و زشتی بی‌عدالتی در جامعه از بین نرود و کارگزاران و مسوولان کشور حساسیت خود را نسبت به عدالت کمرنگ نکنند.

وی مردم را بهترین پشتوانه در تحقق عدالت نامید و ادامه داد: اهل فساد در هر رده و مسوولیتی که باشند نباید احساس آرامش کنند، به طور دائم باید به مفسدان هشدار داد، افرادی که در مسوولیت خود کوتاهی و بی‌عدالتی می‌کنند را باید منزوی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، یکی از بال‌های عدالت را حمایت از مظلوم دانست و بیان کرد: با بی‌تفاوتی نسبت به گرفتن حق مظلوم در جامعه اسلامی عدالت محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: مسوولان باید احساس کنند که همیشه باید پاسخگوی مردم باشند و اگر این رکن از نظام اسلامی در جامعه ایجاد شود، عدالت حفظ می‌شود.

وی عنوان کرد: در مساله تحقق عدالت و حمایت از مظلومان، جامعه رسانه‌ای و نخبگان باید این موضوع را خوبی برای مردم روشنگری کنند.

حضرت فاطمه (س) بستر مقابله با قاسطین و مارقین را فراهم کرد

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را دوران آغاز تاویل دانست و افزود: بستر مقابله با قاسطین و مارقین را حضرت فاطمه (س) فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: اگر می‌خواهیم در مسائل سیاسی و اجتماعی پرچم دار ولایت را ببینیم باید با اطاعت از ولی خدا در مسیر ولایت قدم‌های سازنده‌ای در جامعه برداریم.

مسوولان به اقدامات پیشگیرانه در حوادث غیرمترقبه توجه کنند/ تامین تجهیزات لجستیکی نیاز ضروری برای روزهای بحران

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خطبه دیگری به بازدید خود از برخی مناطق سیل‌زده هرمزگان اشاره و از حضور وزرا و برخی مدیران دولتی در مناطق سیل زده و نظارت بر وضعیت سیل و مشکلات مردم قدردانی کرد.

وی افزود: زلزله و سیل اخیر هرمزگان نشان داد که در وهله اول مردم و گروه‌های جهادی پای کار هستند و این نشان از بلوغ فکری جامعه ماست که هر در حادثه خود مردم در صحنه هستند.

امام جمعه بندرعباس در این مهم به مسوولان و دست‌اندرکاران در دولت توصیه کرد: درحوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله قبل از اینکه به فکر درمان باشید به اقدامات پیشگیرانه توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده یکی از اصلی اصلی و عمده بروز خسارت‌ها و مشکلات اخیر سیل‌زدگان را بی‌توجهی به جریان خروج آب، بسته بودن معابر و مسیل‌ها و نبود تجهیزات لازم و امکانات لجستیک اشاره کرد که باعث شد خسارت‌های زیادی ناشی از سیل بر مردم تحمیل شود.

اختلالات روانی با نسخه‌های دینی قابل برطرف شدن است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده در بخش نخست خطبه‌ها نیز به مساله خودکشی و علل و عوامل آن اشاره کرد و بیان داشت: از نگاه متخصصان حوزه مشاوره و روان شناسان و علمای دینی علت اصلی این مساله به ضعف اعتقادی و ضعف اخلاقی برمی‌گردد زیرا انسان نسبت به خود شناخت کافی نداشته باشد و اینکه دلیل آمدنش به دنیا و مقصد رفتنش کجاست، با کوچک‌ترین مشکلی دست به هرکاری می‌زند.  

امام جمعه بندرعباس افزود: عالم و نظام هستی هدفمند است، انسان بیهوده افریده نشده است اگر انسان به قدرت خدا اعتقاد داشته باشد، احساس پوچی نمی کند و یا دست به خودکشی نمیزند.

وی با بیان اینکه از نظر اعتقادی خودکشی آثار مخربی دارد، گفت: افرادی که تحت تاثیر القائات منفی احساس پوچ گرایی و ناامیدی به سمت خودکشی روی می‌آورند از ضعف ایمانی افراد است و روان‌ شناسان نیز این مساله را تایید می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اختلالات روانی با نسخه‌های دینی قابل برطرف شدن است، یادآور شد: نظام تعلیم و تربیت ما باید بر روی تقویت روحیه ایمانی فرزندان از همان دوران مدرسه باید کار زیربنایی انجام دهد.