اصفهان-ایرنا- سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: حذف سه نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا ضرر بزرگی‌ است اما از طرفی می‌تواند به نفع فوتبال ایران باشد که در فوتبال سندسازی نکنیم و با صداقت عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان شامگاه جمعه در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل سپاهان که به دلیل تاخیر پرواز کاروان این تیم به صورت برخط برگزار شد با اشاره به حذف سه نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: حذف نمایندگان ایران در اسیا بسیار ناراحت کننده بود و این فاجعه برای کل کشور ضرر بزرگی‌ است اما از طرفی به نفع فوتبال ماست که از این به بعد با صداقت پیش برویم و در فوتبال سند سازی نکنیم. وی اضافه کرد: اگر سپاهان و فولاد مجوز حضور در آسیا را کسب نمی‌کردند آبروی فوتبال ایران می‌رفت و با وجود اینکه تیم ملی ایران در جایگاه اول اسیا حضور دارد و با قاطعیت می‌تواند به جام جهانی صعود کند اما از نظر زیرساخت و حرفه‌ای‌گری شرایط خوبی نداریم و فقط بازیکن‌های با استعداد هستند که نتایج مثبت را رقم می‌زنند.

نکونام ادامه داد: امیدوارم این اتفاق باعث تلنگری به مسئولین برای تلاش بیشتر در جهت کمک به فوتبال کشور و فراهم کردن زیرساخت‌ها شود.

سرمربی فولاد خوزستان در خصوص دیدار این تیم مقابل سپاهان گفت: می‌دانیم که قرار است به مصاف تیمی برویم که بهترین زیرساخت‌های فوتبال را دارد و از اولین تیم‌های حرفه‌ای به شمار می‌رود و با قاطعیت می‌توان گفت که سپاهان یکی‌ از بهترین ‌تیم‌های لیگ برتر در ۶ سال اخیر بوده است

وی با تاکید بر حساسیت بالای این دیدار اضافه کرد: سپاهان تیم پر مهره‌ای‌ است و بهترین بازیکنانش را تاکنون نگه داشته است و بازیکنان سطح بالا در سایر تیم‌ها از جمله تیم ما را جذب کرده است و امیدوارم با انالیز و برنامه‌ریزی های انجام شده بازی خوبی داشته باشیم.

سرمربی فولاد خوزستان در خصوص محرومان و مصدومان این تیم در دیدار مقابل سپاهان توضیح داد: ایوب والی مدت زیادی است که مصدوم است، همچنین مهران درخشان مهر باید عمل جراحی انجام دهد وشیمبا نیز به دلیل داشتن چهار کارت مجوز حضور در بازی را ندارد.

بعد از اعلام خبر نهایی ای اف سی مبنی بر حذف تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا در این فصل به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای، سپاهان و فولاد خوزستان به صورت مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

همچنین فردا شنبه ۱۸ دی‌ماه در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور فولاد خوزستان میهمان سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان است.