قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از اتصال دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک به پرونده‌های مالیاتی با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: کارتخوان‌هایی که با پرونده‌های مالیاتی هماهنگ نباشد، غیرفعال می‌شود.

سعید حوائج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی با همکاری بانک مرکزی در حال ساماندهی و تعیین و تکلیف دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه های پرداخت الکترونیکی و اتصال آنها به پرونده مالیاتی است، خاطرنشان کرد: تمامی اشخاص دارای ابزار پرداخت های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده کرده و نسبت به الصاق آنها به پرونده های مالیاتی قبلی یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

به گفته این مسوول امور مالیاتی،  تمامی دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی در غیر این صورت غیرفعال خواهند شد.

وی یادآور شد: مودیان مالیاتی از طریق شماره ملی خود می توانند وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir شده و اطلاعات مربوط به پذیرنده های خود را کنترل کنند و در صورت نیاز نیز نسبت به الصاق دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود به پرونده های مالیاتی،  درخواست فعال سازی بدهند.

این مسوول به پیامدهای راه اندازی شبکه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اشاره و تصریح کرد: تلاش برای پی‌ریزی یک نظام مالیاتی مبتنی بر اطلاعات و ریزداده‌های شفاف از مهمترین برنامه‌های نظام مالیاتی بوده که در صورت اجرای کامل آن، تحقق عدالت مالیاتی را نیز به عنوان دستاوردی مهم به ارمغان خواهد آورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: با اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان بدون شک گام بسیار موثری در مسیر رسیدن به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته خواهد شد.