تهران- ایرنا- رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال گفت: به دلیل ایام فاطمیه و برگزار نشدن بازی در آن روز، رقابت های مرحله دوم لیگ برتر بسکتبال با یک روز تاخیر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ‌ فرهاد زحمتکش در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل ایام فاطمیه و برگزار نشدن یک دیدار در آن روز، مرحله دوم مقدماتی مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور با یک روز تاخیر و از چهارشنبه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه قرار بود مرحله دوم مقدماتی رقابت های لیگ برتر بسکتبال از روز سه شنبه (۲۱ دی ماه) آغاز شود اما به خاطر تعویق یک روزه به دلیل ایام فاطمیه در دو دیدار معوقه لیگ برتر، تیم ها با یک روز تاخیر به مصاف هم می روند.  

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال یادآور شد: بر این اساس دیدار معوقه ذوب آهن اصفهان و صنعت مس کرمان از گروه الف و در هفته نهم از روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه به روز جمعه ۱۷ دی ماه و ساعت ۱۵ موکول شد،  همچنین دیدار معوقه ذوب آهن اصفهان و شهرداری گرگان در هفته دهم نیز روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.  با این شرایط مرحله دوم مقدماتی رقابت های لیگ برتر بسکتبال با یک روز تاخیر و از چهارشنبه ۲۲ دی ماه آغاز خواهد شد.  

زحمتکش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص زمان بازگشت هواداران و علاقه مندان بسکتبال به سالن های ورزشی تصریح کرد:‌ ما هم منتظر هستیم تا بازی های با حضور تماشاگران برگزار شود اما هنوز زمانی اعلام نشده و هر موقع که ستاد عالی ورزش در کرونا تشخیص دهد این مساله محقق خواهد شد.  

گفتنی است در این مرحله ۱۶ تیم در ۴ گروه چهار تیمی قرار می گیرند که گروه بندی آنان به این شرح است:

گروه A: تیم های اول و پنجم گروه الف و تیم های سوم و هفتم گروه ب
گروه B: تیم های اول و پنجم گروه ب و تیم های سوم و هفتم گروه الف
گروه C: تیم های دوم و ششم گروه الف و تیم های چهارم و هشتم گروه ب
گروه D: تیم های دوم و ششم گروه ب و تیم های چهارم و هشتم گروه الف