تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: رسانه‌ها با بهره‌گیری از توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود می‌توانند ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهرستان را به درستی معرفی کرده و در توسعه منطقه اثرگذار باشند.

علی اکبر کی‌پور روز شنبه در دیدار مسوول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت حیدریه با وی افزود: شماری طرح نیمه‌تمام عمرانی از سال های گذشته در تربت حیدریه وجود دارد که انتظار می رود رسانه ها، به ویژه رسانه های رسمی مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیریت شهرستان را در تکمیل و بهره‌برداری از این طرحها یاری کرده و با تولید اخبار پرمحتوا در این خصوص، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش منطقه را فراهم سازند.

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: این شهرستان قابلیت های ممتازی در زمینه گردشگری زعفران، آثار و بناهای تاریخی، روستاهای گردشگرپذیر نظیر رودمعجن، حصار، صنوبر، بسک و بکاول دارد که معرفی این جاذبه ها نیازمند برنامه ریزی و ایجاد موج رسانه است و در این زمینه خبرنگاران و  اصحاب رسانه رسالتی مهم دارند.

کی پور گفت: رسانه، محور توسعه است و وقتی به شکل مطلوب در یک منطقه ایفای نقش کند، می تواند با معرفی ظرفیت های گردشگری، تجاری و اقتصادی به ایجاد اشتغال پایدار و آبادانی آن منطقه کمک کند.

وی افزود: ۷۰ درصد تولید زعفران در خراسان رضوی و همچنین تامین ۸۶ درصد نخ ابریشم کشور مربوط به تربت حیدریه است و ایرنا باید در تمام بخش‌ها پیشتاز باشد و با اثربخشی بیشتر، زمینه رشد و توسعه این شهرستان را فراهم کند.

مسوول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان تربت حیدریه هم در این دیدار گفت: ایرنا در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد و ایجاد روحیه و نشاط در جامعه از اهداف اصلی این رسانه است.

امیرشاهین نایبی‌فر افزود: تولید اخبار پرمحتوی و باکیفیت، ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و معرفی ظرفیتها و ارائه راهکارهای اصولی برای برطرف کردن مشکلات مردم از اهداف و رویکردهای اصلی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان تربت حیدریه است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.