کیش - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: طی ۹ ماه امسال وقوع سرقت های خرد در این جزیره ۹ درصد کاهش یافت.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۲ درصد از سرقت های وقوع یافته در این جزیره در این مدت از نوع خرد و بیشتر از مشاعات منازل، داخل خودروها به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه امسال وقوع این نوع سرقت ها در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است افزود: برخی سرقت های مهم نیز از منازل، مغازه ها و مراکز دولتی و مذهبی وقوع یافته که ۵۰ درصد از مجموع آن از منازل و سرقت طلا و جواهرات بوده است.

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش گفت: علت اصلی ایجاد سرقت‌ها عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری اموال خصوصاً در مشاعات ساختمان است‌ که به این وسایل دسترسی آسان است و برای سارقین انگیزه سرقت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: لازم است کیشوندان ضمن توجه بر رعایت اصول ایمنی و تقویت حفاظت محل نگهداری اقلام سرمایه‌ای خود در مشاعات چون کنداسور کولرها، پمپ های آب، دوچرخه، موتور شارژی و ... با نصب دوربین‌های مداربسته و اختصاص نگهبان به پروژه‌ها، نصب قفل مناسب بر روی درب‌ها نسبت به کاهش انگیزه سرقت برای سارقین  اقدام کنند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: در صورت مشاهده موارد مشکوک تماس با ۱۱۰ در اجرای بهینه طرح های پلیس به واحدهای گشت در مقابله با وقوع جرایم مختلف از جمله کمک می کند.