اردبیل - ایرنا - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: در ۹ما ه امسال ۱۰ طرح سرمایه‎‌گذاری در بخش گردشگری این استان با بیش از یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه اظهارکرد: از مهم‌ترین اولویت‌ها برای رونق گردشگری استان حمایت از سرمایه‌گذاران بوده و امسال ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری افتتاح شده است.

وی اشتغال ایجاد شده بر اساس طرح‌های افتتاحی را ۱۰۱ مورد ذکر کرد و گفت: رونق بخش گردشگری و توسعه اشتغال از مزایای این سرمایه‌گذاری‌ها می‌باشد.

فلاحی به تشکیل ۱۰ جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری از ابتدای سال در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره کرد و افزود: با برگزاری این جلسات مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری بررسی و برای رفع آنها راهکارهای عملیاتی ارائه می‌شود.

وی تعداد مناطق نمونه گردشگری دارای سرمایه‌گذار در استان را هفت مورد و تعداد روستاهای هدف گردشگری دارای سرمایه‌گذار را ۲ مورد برشمرد و گفت: با فعالیت سرمایه‌گذاری در این مناطق شاهد رونق صنعت گردشگری هستیم.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.