تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت گفت: با تخریب ۹۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی پاکدشت، ۸۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد شد.

حسن دالوند روز یکشنبه در جریان تخریب اراضی کشاورزی به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی، ۹۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای خلیف آباد واقع در بخش شریف آباد شهرستان پاکدشت شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، به دستور مقام قضایی این تغییر کاربری تخریب و قلع و قمع شد.

وی با اشاره‌ به اینکه این ساخت و سازهای غیرمجاز عمدتا به صورت چهاردیواری بود، اظهار داشت: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور عوامل اجرایی جهادکشاورزی، شهرداری، بخشداری و نیروهای امنیتی و انتظامی انجام شد که به آزادسازی ۸۰ هزار مترمربع اراضی زراعی منجر شد.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی با قاطعیت با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و سودجویان برخورد می‌کند.

وی ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی کشاورزی، از مردم خواست که قبل از هرگونه خرید اراضی کشاورزی و اقدام به ساخت و ساز، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت (اداره امور اراضی) مراجعه و وضعیت کاربری آن زمین را استعلام کنند.

شهرستان پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سه هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن دایر است که از این ۲۳ هزار هکتار ۱۷ هزار هکتار زیر کشت غلات استراتژیک(گندم، جو، محصولات علوفه ای)، هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه می‌باشد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.