گرگان - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان گفت که در ۱۰ روز گذشته و از زمان آغاز اجرای طرح دامدار کارت در این استان تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد تسهیلات سهمیه تخصیصی گلستان جذب شد.

وحید صیادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در حال حاضر برای ۲۱۷ متقاضی گلستانی، کارت "دامدار کارت" صادر شده و برای تامین نقدینگی، تهیه نهاده دامی و حمایت از رونق تولید در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی گفت: دامداران می توانند با ارائه معرفی نامه از مدیریت جهادکشاورزی به شعب بانک کشاورزی، نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده و تسهیلات دامدار کارت را دریافت کنند.

به گفته وی تسهیلات مزبور برای دامداران کوچک و سنتی در نظر گرفته شده است.

صیادی ادامه داد: ۳۶ شعبه بانک کشاورزی در گلستان آماده ارایه خدمات دامدار کارت به بهره برداران برای استفاده از این تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد و دوره بازگشت یکساله است.

پیشتر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: دامداران روستایی استان می‌توانند متناسب با نوع دام خود کارت‌های تسهیلات با مبلغ  ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی را در قالب دامدار کارت دریافت کنند.

دامداران گلستان سالانه ۳۶۸ هزار تن شیر خام و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که از حیث تولید شیر، گلستان رتبه نهم و از لحاظ تولید گوشت قرمز در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

گلستان با داشتن ۶۲۰ هزار هکتار کشتزارهای متنوع، ۳۴ هزار هکتار باغ مثمر و ۸۶۳ هزار هکتار مراتع از جمله استان‌های مستعد ایران در ایجاد و توسعه دامپروی محسوب می‌شود.