اردبیل_ایرنا _مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت:با وجود افزایش ۳۰ درصدی ایجاد فرصت شغلی برای خانواده های شهید و ایثارگر این استان، در سال جاری همچنان ۲ هزارو ۴۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر بیکار و در انتظار یافتن شغل هستند.

به گزارش ایرنا، یاسر شاهی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات خانواده‌های شهید و ایثارگر خلخال افزود: در حالی که مجموع جذب و استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر استان اردبیل در سال گذشته ۱۸۰ نفر بوده این تعداد به ۲۷۵ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد:  با توجه به شرایط جذب و استخدام دولتی از طریق برگزاری آزمون‌های سراسری و همچنین محدودیت جذب خانواده‌های شهید و ایثارگر در پست‌های دولتی، در تلاش هستیم تا با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ارایه تسهیلات کارفرمایی زمینه اشتغال بکار تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر استان اردبیل را در واحدهای تولیدی فراهم کنیم.

وی خواستار توجه به ظرفیت‌های جامعه ایثارگری شد و افزود: شورای مشورتی ایثارگران و معتمدین معین ظرفیت‌های خوبی است که فرمانداران برای رصد مشکلات جامعه ایثارگری و جلوگیری از ایجاد مسائل برای عزیزان شاهد و ایثارگر می‌توانند استفاده کنند.

شاهی با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، عنوان کرد: تبلیغات محیطی یکی از راه‌های موثر درترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های شهدا در جامعه است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این کار مشارکت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جامعه هدف، برقراری حق پرستاری، حل مشکلات درمانی والدین شهدا و انجام کارهای فرهنگی و دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر را از فعالیت‌های اصلی بنیاد شهید این استان برشمرد.

در این جلسه سرپرست فرمانداری خلخال نیز از ساماندهی ۵۰ گلزار شهدا در خلخال طی سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: در دیدار با  مجموعه ایثارگران هر سه ماه یکبار و در دیدارهای طرح سپاس  از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران مشکلات موجود رصد می‌شود و با طرح در جلسات شواری مشورتی ایثار و شهادت برای رفع  آنها اقدام می‌شود.

سید جواد یحیی زاده جذب تسهیلات بانکی برای ازدواج جامعه ایثارگر، حل مشکلات تامین مسکن، تبدیل وضیعت استخدامی،تهیه زندگینامه شهدای خلخال، ساماندهی گلزاز شهدای گمنام و ایجاد مجتمع فرهنگی ورزشی ایثارگران و نصب تابلوهای مزین به تصاویر شهدا در سطح شهر و روستاهای تابعه را از اقدامات و برنامه‌های شهرستان خلخال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان اعلام کرد.