بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: هنوز ۳۰ راه روستایی سلیزده استان بویژه  در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و بشاگرد بسته است.

علیرضا محمدی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: مسیرهای مسدودی به دلیل بعد مسافت و مجاورت با رودخانه های پراب برای بازگشایی به زمان نیاز دارد و در تلاش هستیم در روزهای آینده این مسیرها را بازگشایی کنیم.

بخشدار توکهور و هشتبندی از توابع شهرستان میناب گفت : باتوجه به اینکه حجم تخریب‌های راه‌های روستایی در این شهرستان زیاد بود و اداره راهداری وحمل نقل جاده‌ای شهرستان امکان ترمیم جاده‌های منطقه را نداشت در یک اقدام خودجوش وجهادی کامیون داران منطقه اقدام به ترمیم جاده اصلی وراه‌های روستایی منطقه کردند .

نصرالله رییسی  افزود: براثر سیل اخیر به بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بخش توکهور و هشتبندی خسارت وارد شد.

براثر بارندگی های روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری در هرمزگان پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به جاده ها و زیرساخت ها وارد شد و سبب بسته شدن ۳۷۴ راه روستایی شد .

 استاندار هرمزگان گفت: تا به این لحظه (۱۷ دیماه) طبق برآوردهای کارشناسی صورت گرفته، سیلاب اخیر در استان افزون بر ۱۹ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی، منازل مسکونی و زیرساخت های استان وارد کرده است.

مهدی دوستی با اشاره به تلاش دولت برای کمک به سیل زدگان هرمزگان، اظهارداشت: بیشترین خسارت‌های سیل در استان در بخش کشاورزی بوده و در نشست های برگزار شده با حضور وزیر کشور و وزیر نیرو، برای جبران این خسارت‌ها تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: بر اثر سیل،۲هزار واحد مسکونی در هرمزگان، دچار آبگرفتگی و آسیب شدند که بلافاصله اقدام ها جهت امدادرسانی و تخلیه آب از این منازل، صورت گرفت.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اسکان اضطراری و توزیع اقلام مورد نیاز در میان سیل‌زدگان از دیگر اقدام ها بود و همچنین در برخی مناطق سیل‌زده، غذای گرم در حال پخت و توزیع است.

دوستی بیان داشت: با وجود گستردگی سیلاب و آسیب های وارد شده به زیرساخت‌ها، اما با اقدامات صورت گرفته، آب، برق و ارتباطات مخابراتی مناطق سیل‌زده هرمزگان که پس از وقوع سیل قطع شده بود، وصل شده و در حال حاضر تنها آب و برق سه روستا در هرمزگان قطع است.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.