بجنورد-ایرنا-  سرپرست شبکه بهداشت جاجرم گفت: اکنون ۲۷ درصد از افراد واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا، برای دریافت این مرحله از واکسن مراجعه کرده اند و امید می رود روند سرعت گیرد.

مرتضی صادقی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا در جاجرم به خوبی در حال اجرا است و ۸۷ درصد از مشمولان نوبت اول را دریافت کرده و ۹۰ درصد از افراد واجد شرایط نوبت دوم هم برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در رنگ بندی سامانه ماسک، جاجرم تنها شهر نارنجی کشور اعلام شده است گفت: در ۲۰ روز گذشته شمار بیماران بستری در بیمارستان جوادالائمه شهر جاجرم به طور میانگین روزانه ۱۵ نفر ثبت شده است که آمار خیلی زیادی نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان جاجرم از شهر گرمه و نیز برخی مناطق استان سمنان و استان خراسان رضوی بیمار پذیرش می کند گفت: در این مدت نیمی از مبتلایان به کرونا که در این بیمارستان بستری شده اند مربوط به شهرستان جاجرم و نیم دیگر از شهرستان اطراف از جمله گرمه و نیز استان های سمنان و خراسان رضوی پذیرش شده اند.

صادقی اظهار داشت: به طور میانگین روزانه هشت بیمار جاجرمی مبتلا به کرونا در بیمارستان جوادالائمه بستری هستند که آمار بالایی نیست، در این زمینه در حال رایزنی تا علت چرایی نارنجی اعلام شدن رنگ کرونایی شهر چیست.

وی تصریح کرد: شمار بیماران سرپایی و بستری در این بیمارستان روند یکنواخت بوده و افزایش معناداری نداشتیم، البته نمونه های مثبت در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل تاحدی افزایش دارد اما بسیار ناچیز است.

سرپرست شبکه بهداشت جاجرم درباره رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در جاجرم گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جاجرم ۴۵ درصد است که این رقم تفاوت چندانی با میانگین استان و یا کشور ندارد.

وی اظهار داشت: مشارکت اجتماعی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان تنها راهکار برای قطع زنجیره کرونا است از این رو انتظار می رود مردم رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند، از ماسک استفاده کنند و از حضور یافتن در جمع خودداری کنند و یا حضور در این مکان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

صادقی افزود: جاجرم شهر مسافرپذیر و سفرخیز نیست، ورود و خروج مسافر هم در این شهر زیاد نیست به هر حال علت نارنجی اعلام شدن رنگ کرونایی این شهر برای ما نامشخص است و در این زمینه پیگیری می کنیم.

وی تصریح کرد: در ماه های اخیر و با اعمال محدودیت های کرونایی در یکی از این دو شهر و تعطیلی تالارها در آن، برگزاری مراسم بویژه عروسی ها به شهر دیگر سوق داده می شد و این امر سبب شیوع کرونا و تغییر رنگ شهر دیگر شد.

سرپرست شبکه بهداشت جاجرم با بیان اینکه خوشبختانه سویه اُمیکرون در استان گزارش نشده است افزود: به هر حال اعلام وضعیت نارنجی برای شهر جاجرم، هشداری برای اهل این شهرستان و البته برای مردم گرمه است.

به گزارش ایرنا با توجه به فاصله اندک شهرهای گرمه وجاجرم، رنگ بندی کرونایی این ۲ شهر به سرعت از هم تاثیر می پذیرد. 

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین ارزیابیٰ سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، شهرستان جاجرم در وضعیت نارنجی کرونایی، شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه و اسفراین در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان های بجنورد،  مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.