افشین سلیمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به صورت سه ساله منعقد شده و تا به حال حدود یک سال از آغاز انعقاد قرارداد سپری شده است.
وی ادامه داد: پروژه جاده خوی – قطور – رازی از جمله طرح های دارای ردیف اعتباری ملی بوده، اما با وجود ملی بودن پروژه متاسفانه تخصیص اعتبارات مورد نیاز به طور کلی دارای ضعفهای اساسی است.
رییس اداره راه و شهرسازی خوی گفت: بهسازی و تعریض محور خوی - قطور-رازی در چهار قطعه تقسیمبندی شده است.
سلیمانی تاکید کرد: در صورت تخصیص کامل و به موقع اعتبارات لازم، این مسیر نیز تا اتمام مدت زمان قرارداد با کارفرما به صورت کامل زیر بار ترافیک میرود.
وی ادامه داد: تکمیل این پروژه در افزایش فرصتهای سرمایهگذاری و دستیابی به توسعه پایدار در پایانه مرزی رازی اثربخش است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تعریض این جاده، چهار باند رفت و برگشت در این مسیر ایجاد شده و علاوه بر افزایش ایمنی، ترافیک جادهای نیز تسهیل و از وقوع حوادث ناگوار رانندگی پیشگیری میشود.
مرز زمینی و ریلی رازی خوی در تردد مسافر بین ایران و ترکیه و جذب گردشگران خارجی نقش بسزایی دارد و سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجانغربی است.
گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهر خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.