تهران - ایرنا- نابغه وزنه برداری ایران به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری و پزشکان برای رفع این مشکل راهکارهای مختلفی برای بهبودی «سامسون» وزنه برداری جهان ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، «محمد نصیری» یکی از پرافتخارترین وزنه برداران ایران در چند روز گذشته به خاطر ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری و تحت نظر متخصصان قلب قرار گرفته است. گفته می شد پزشکان برای رفع مشکل قلب او، آنژیو تجویز کردند که در صورت جواب ندادن باید این قهرمان المپیک تحت عمل باز قلب قرار گیرد. نصیری پیش از این نیز به خاطر مشکلات قلبی تحت درمان قرار گرفته بود. 

طبق آخرین اخبار از شرایط قلب دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ وضعیت وی پایدارو تنها مشکل مربوط به دریچه میترال است که پزشکان برای او روش های مختلفی تجویز کردند و باید در نهایت برای جراحی این نابغه تصمیم گرفته شود. این تصمیم بعد از اکو قلب نصیری گرفته شد.

پیشکسوت همیشه خنده‌روی وزنه برداری ایران دارنده پنج مدال طلای جهانی است و از حیث مدال‌های جهانی، کارنامه‌اش از «حسین رضازاده» که چهار طلای جهانی دارد هم رنگین‌تر است. کسب چندین مدال المپیک، جهانی و آسیایی در طول سال‌های فعالیت ورزشی‌اش از او چهره ای ماندگار در اذهان عمومی پدید آورده است. نصیری یک طلای المپیک، پنج طلای جهانی، سه طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای قهرمانی آسیا دارد که موجب شده نامش همواره با موفقیت همراه باشد. یک نقره و یک برنز المپیک و یک نقره و سه برنز جهانی از دیگر افتخارات نابغه وزنه برداری ایران و جهان است.

افتخارات محمد نصیری:

مدال برنز رقابتهای آسیایی ‪ ۱۹۶۵تهران

مدال برنز رقابتهای جهانی ‪ ۱۹۶۶برلین

مدال طلای بازیهای آسیایی ‪ ۱۹۶۶تایلند

مدال طلای مسابقات جهانی ماقبل المپیک، ‪ ۱۹۶۷مکزیک

 مدال طلای رقابتهای المپیک ‪ ۱۹۶۸مکزیکوسیتی

 مدال طلای رقابتهای جهانی ‪ ۱۹۶۹ورشو

 مدال طلای رقابتهای جهانی ‪ ۱۹۷۰کلمبوس

 مدال طلای بازیهای آسیایی ‪ ۱۹۷۰تایلند

 مدال برنز رقابتهای جهانی ‪ ۱۹۷۱لیما

 مدال طلای رقابتهای آسیایی ‪ ۱۹۷۱مانیل

 مدال طلای مسابقات جهانی ماقبل المپیک، ‪ ۱۹۷۲اولم

 مدال نقره رقابتهای المپیک ‪ ۱۹۷۲مونیخ

مدال طلای رقابتهای جهانی ‪ ۱۹۷۳هاوانا

مدال طلا رقابتهای جهانی ‪ ۱۹۷۴مانیل

‪ ۲مدال طلا و یک نقره بازیهای آسیایی ‪ ۱۹۷۴تهران

مدال برنز رقابتهای المپیک ‪ ۱۹۷۶مونترال

مدال طلای رقابتهای آسیایی ‪ ۱۹۷۷بغداد