گرگان- ایرنا - استاندار گلستان که به منظور بررسی مشکلات و دیدار با اهالی شهرستان آق قلا عازم این شهر شد گفت: محرومیت زدایی سرفصل خدمات دولت جهادی و مردمی سیزدهم است که این مهم در این استان به طور جدی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی محمد زنگانه روز جمعه با همراهی جمعی از مدیران کل و سنگدوینی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی  به منظور بررسی مشکلات و دیدار با اهالی آق قلا وارد این شهر شد.

 زنگانه پس از ادای احترام به شهدای شهرستان عازم روستای محروم روستای وحدت اسلامی و منطقه سد وشمگیر شد و با اهالی منطقه دیدار و  گفت و گو کرد.

 استاندار گلستان در گفت و گو با خبرنگاران هدف از حضور در منطقه را تحقق توسعه مبتنی بردسترسی عادلانه عنوان کرد و گفت : تلاش می کنیم با تزریق اعتبارات مکفی بخشی از عقب ماندگی های منطقه برطرف شود.

 علی محمد زنگانه ادامه داد : منطقه وشمگیر در حوزه های کشاورزی ، مسکن و تامین آب مشکلاتی دارد که برای رفع این مشکلات برنامه های خوبی در سفر پیش رو رییس جمهور ترسیم شده است .

 وی همچنین به نقش سدوشمگیر در بخش اشتغال و کشاورزی منطقه اشاره و اشاره کرد : تلاش داریم با تزری ق اعتبارات نواقص این سازه آبی برطرف شود

وی تاکید کرد با توجه به اینکه عمر مفید این سازه آبی رو به پایان است باید در بخش رسوبات و دریچه های سد اصلاحات لازم اجرایی شود.

زنگانه در این حضور به مردم روستای وحدت اسلامی وعده داد تا مشکلات موجود در سایت مسکن ۶۰ واحدی منطقه با همراهی بیشتر بانک ها تا ۲ ماه آینده برطرف شود.

دیدار چهره به چهره با مردم و برپایی میز خدمت ، بازدید از واحدهای در حال ساخت بنیاد مسکن در روستاهای آق قلا ، دیدار با فعالان صنعتی منطقه و شرکت در نماز جمعه اهل سنت آق قلا  از جمله برنامه های پیش بینی شده استاندار در سفر به این شهر عنوان شده است.

 آق قلا در۱۵ کیلومتری شمال گرگان واقع شده است و در اثر سیل سال ۹۸ میلیاردهای تومان خسارت به زیرساخت های این شهر در بخش های کشاورزی ، صنعت ، مسکن و راه وارد شد.