شیراز-ایرنا-استاندارفارس با اعتقاد به اینکه امیدآفرینی و اعتمادسازی بایستی در صدر اولویت های کاری روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد،گفت:گزینش مدیران و کارشناسان روابط عمومی بایستی بر اساس معیارهای علمی و حرفه‌ای انجام پذیرد تا کارآمدی روابط عمومی های استان افزایش یابد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس در مطلب ارسالی روز جمعه از قول محمد هادی ایمانیه افزود: مردم داری و خدمت به مردم بایستی اولویت اول دستگاه‌های اجرایی استان باشد و روابط عمومی ها بایستی به صورت کاملاً صادقانه به انتشار اخبار و اطلاعات مثبت و امیدآفرین سازمان‌ها بپردازند.

 استاندار فارس که در جلسه توسعه روابط عمومی استان سخن می‌گفت، اظهار داشت: روابط عمومی استانداری لازم است برای ارتقای مهارت و دانش مدیران و کارکنان روابط عمومی سمینارها و دوره های آموزشی تخصصی را اجرایی کند.

 ایمانیه با بیان اینکه درخواست‌های مردمی و مطالبات عمومی جامعه بررسی و جمع بندی شده است، افزود: انتظار داریم اخبار امیدوار کننده از افزایش امید مردم توسط روابط عمومی ها و رسانه ها با هنرمندی منعکس شود.

استاندار فارس ادامه داد: برخی تخریب ها در خصوص مدیریت ارشد استان ناشی از صداقت و روراستی و برخی بی سلیقگی ها است.

دکتر احمد یحیایی ایله ای استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی نیز در این جلسه بیان کرد: شناسایی انتظارات مدیران ارشد سازمان ها اولین گام برای برنامه‌ریزی در روابط عمومی است که می‌تواند منجر به تعیین راهبردهای روابط عمومی و طراحی برنامه‌های اجرایی شود.

دوره تشریفات مدیران در استانداری فارس برگزار شد
بنا بر گزارش دیگری، سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس گفت: دوره تشریفات مدیران ویژه کارکنان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
هادی بستام ادامه داد: این دوره با تدریس دکتر احمد یحیایی ایله ای در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.
دکتر یحیایی استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی در این دوره آموزشی با بیان اینکه تشریفات یک قدم تفاوت و بیشتر بودن است، افزود: تشریفات به معنای توجه و احترام بیشتر است و موجب تقویت ارتباطات سازمانی می شود.
وی با تاکید بر اینکه ارتباطات غیرکلامی موثرتر از ارتباطات کلامی است، گفت: دلیل این تاثیر این است که ارتباطات غیرکلامی زودتر شروع می شود و ماندگارتر و به یاد ماندنی تر است.
وی با اشاره به این که تشریفات رسمی ترین و محترمانه ترین شکل رفتار انسانی است، افزود: در تشریفات باید بایدهای اخلاقی، بایدهای ادبی و بایدهای حقوقی مورد توجه قرار گیرد.
این استاد ارتباطات با تاکید بر اینکه تشریفات به معنای تجملات نیست، گفت: تشریفات به معنای آداب دانی است و کمک می‌کند تا ارتباطات برون سازمانی بهتری شکل بگیرد.