حسین شیرمحمدیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت روزانه خودروها در جاده مشهد - چناران بطور معمول طی ساعات هفت تا هشت، ۱۳ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۱۹ هر روز بسیار پرحجم است.
وی علت این حجم عبور خودروها را ظرف سه نوبت روزانه در مسیر این بزرگراه استقرار "شهرجدید گلبهار، شهرک صنعتی مشهد و کارخانههای تولیدی" در حاشیه آن اعلام کرد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای مشهد ادامه داد: اقدام رانندگان در تغییر مسیر و دور زدن در این بزرگراه پر رفت و آمد موجب توقف اجباری دیگر خودروها، انسداد و گره ترافیکی است.
وی گفت: عمده این گرههای ترافیکی نیز مربوط به محدوده میثاق واقع در کیلومتر پنج و همچنین محدوده سهراهی فردوسی در کیلومتر ۱۱ بزرگراه مشهد - چناران است که کندی حرکت و اتلاف وقت زیادی را به ترافیک این مسیر تحمیل میکنند.
شیرمحمدیان افزود: ۴۲ هزار دستگاه خودرو بطور متوسط ظرف هر ۲۴ ساعت در بزرگران مشهد - چناران رفت و آمد دارند.
وی در گفتگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: تنها راه چاره تسهیل حرکت خودروها در این بزرگراه و گشایش گرههای ترافیکی آن، ساخت تقاطع غیرهمسطح است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان مشهد همچنین به ساخت تقاطع غیرهمسطح توسط شهرداری مشهد در محدوده میثاق اشاره و بیان کرد: این شهرداری تا محدوده سهراهی فردوسی در حوزه راهداری اقدام به اخذ عوارض شهری کرده و پروانه ساخت و ساز صادر میکند.
وی گفت: بر اساس وعده شهرداری منطقه هشت مشهد شایسته است تا ساخت تقاطع غیرهمسطح در محدوده سهراهی فردوسی مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.
شیرمحمدیان افزود: ترافیک خودرویی بزرگراه مشهد - چناران در محدوده کارخانه شیر پگاه واقع در کیلومتر ۱۵ آن روان شده و این قطعه مسیر شریانی و مهم با گرههای ترافیکی مواجه نیست.
شهرستان مشهد دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد. ۸۰۰ کیلومتر از این طول شامل آزادراه و بزرگراههای مهم و پر رفت و آمدی است که "راههای شریانی" محسوب میشوند.