ارومیه- ایرنا- سرپرست فرمانداری سلماس گفت: ۶ واحد تولیدی صنعتی این شهرستان که به علت وجود مشکلاتی از چرخه فعالیت خارج شده بودند، در طرح بنگاه های زود بازده با پرداخت تسهیلات حمایتی به مدار تولید بازگردانده شدند.

کاظم غنی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بازگشت این واحدهای تولیدی، برای ۱۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد و بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال نیز فرصت سرمایه گذاری مجدد فراهم شد.

وی با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد واحد های تولیدی این شهرستان در قالب درب های ضد سرقت و صنعتی فعالیت دارند، افزود: برای توسعه شهرک صنعتی سلماس ۱۸ هکتار زمین خریداری شده و همچنین کار مطالعاتی و جاگذاری نقشه انجام شده است .

وی اضافه کرد: در این شهرستان ۱۱۰ واحد صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری  یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲ هزار و ۱۲۳ نفر در حال فعالیت است.

سرپرست فرماندار سلماس گفت: برای ایمنی شهرک صنعتی سلماس، آشیانه شهرک آتش نشانی  و دستگاه های آتش نشانی و اطفای حریق و همچنین تکمیل شبکه فاضلاب نیز برنامه ریزی شده است.

وی  افزود: در سال جاری برای جدول کشی، زیرسازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی سلماس ۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که ۵۰ درصد عملیات به اتمام رسیده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

سلماس در ۸۵ کیلومتری شمال ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد.