بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۳۹ تیم امدادی هلال احمر در پی هشدار هواشناسی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش‌ها در حالت آماده باش کامل هستند.

محمدرضا رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی در استان ۱۴۰ نیروی هلال احمر در قالب ۳۹ تیم امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این تیم‌های امدادی در ۲۴ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ تیم پشتیبان در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند، افزود: ۴۶ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتور تریل نیز برای امدادرسانی به حوادث احتمالی آماده به‌کارگیری است.

وی اظهار داشت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان خواستاریم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

رضایی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده از رانندگان خواست ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: مردم در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

اداره کل مدیریت بحران خراسان جنوبی هم درخصوص سامانه بارشی جدید هشدار داد.

 طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی موج بارشی از (شنبه) در استان فعال می‌شود و تا پایان وقت سه‌شنبه هفته جاری به تناوب ادامه خواهد داشت.

براساس این اخطاریه مدیریت بحران، بارش‌ها روز شنبه در شهرستان‌های شمالی خراسان جنوبی و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در کل استان شدت بیشتری دارد و احتمال وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی همچنین در مناطق کوهستانی بارش برف و یخبندان دور از انتظار نیست.