ارومیه - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۶۷۸ هزار و ۷۹۱ راس دام سبک و سنگین و تک سمی با هدف کنترل بیماری های دامی در این شهرستان واکسینه شده اند.

فاطمه آیرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد، ۶۶۱ هزار و ۷۳۹ راس مربوط به دام سبک شامل گوسفند و بز، ۱۶ هزار و ۹۶۶ راس  نیز مربوط به حیوانات سنگین شامل گاو و گوساله و ۸۶ راس شامل اسب بود.

وی افزود: واکسیناسیون گوسفندی شامل "آبله" و "شاربن "، "تب مالت"، " تب برفکی" وسایر واکسن‌های غیراستراتژیک، واکسیناسیون گاوی شامل "شاربن "، "تب برفکی "و "بروسلوز" و "لمپی اسکین "، واکسیناسیون اسب، شامل "شاربن" و واکسیناسیون سگ نیز فقط "هاری" انجام گرفته است.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو اضافه کرد: در خصوص کنترل و پیشگیری و مراقبت از بیماری های دامی مشترک بین انسان و دام تعداد۴۴ مورد آزمایش سرمی "مشمشه" در اسب، ۲۴۰ مورد بررسی و آزمایش و تست "سل "و "بروسلوز" در گاوانجام گرفته است.

آیرم گفت: سایر بیماری‌های دام تعداد۲۲۹ مورد بررسی و پایش و نمونه برداری در روستاهای تابعه شهرستان از دام های سنگین و سبک انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۳۰ قلاده سگ صاحبدار نیز علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی از همراهی سازمان ها و نهادها که در اجرای برنامه های بهداشت و پیشگیری از بیماری های دامی که تاثیر مستقیم بر معیشت عشایر و روستاییان و اقشار کم درآمد جامعه دارد، قدردانی کرد.

شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی واقع است.