علی اصغر ادبی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یعقوبعلی نظری امروز، ۲۵ دیماه، در این برنامه که در محل سالن شماره ۲ ساختمان شهید باهنر استانداری برگزار شد، پس از شنیدن مشکلات مردم شریف استان، بر رفع مشکلات مردم تاکید و دستورهای مقتضی را برای گره گشایی از کار آنان صادر کرد.
وی ادامه داد: تقاضای اشتغال، درخواست تسهیلات، حل مشکلات آب روستاهای فریمان، رسیدگی به مشکل بیمارستان بجستان، درخواست تبدیل وضعیت استخدامی، درخواست برطرف شدن مشکل یارانه، رسیدگی به مشکلات اداری، مشکلات یکی از روستاهای اطراف مشهد، افزایش متخصصان پزشکی در شهرستانها و توسعه گردشگری روستایی از جمله موارد مطرح شده در تماس با استاندار خراسان رضوی بود که برای پیگیریهای بعدی در سامانه نیز ثبت شد.
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت گذشته طراحی و راهاندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهرهگیری از این سامانه در کشور است و هماکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان میگذرد.
به منظور رسیدگی به درخواستهای مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.
کسانی که در دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند میتوانند طبق هماهنگی و اطلاعرسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواستهای خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاههای اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانهها اعلام میکند.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت میکنند و به پرسشها و مشکلات مردم پاسخ میدهند.
این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تماهی شهرها و روستاهای استان ایدهها، پیشنهادها، انتقادها، شکایتها، مشکلات و درخواستهای خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کردهاند.