ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و برای حمایت از این قشر، ۴۲۴ صندوق خرد زنان در کشور راه اندازی شده است.

رضا بیات روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۴۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در کشور تشکیل شده و مشغول فعالیت است که حدود ۳۰ هزار نفر از جامعه زنان عضو این صندوق‌ها هستند.

وی گفت: این زنان در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید بافتنی‌های مخصوص عشایری، تولید مواد لبنی و تولید صنایع دستی و قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: برای این صندوق‌ها تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل ماده ۱۰ و ۱۲ به منظور توانمندی تخصیص یافته است که   این مبلغ در پروسه چهار ساله پس از تاسیس و با توجه به فعالیت‌ها پرداخت می‌شود.

بیات بیان کرد: توانمندسازی این بخش از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.

وی اظهار داشت: بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است و ظرفیت‌های مطلوبی برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سازمان امور عشایری نگاه ویژه و جدی به جامعه زنان عشایری دارد و نیمی از جامعه عشایری زنان تشکیل می‌دهد.