همدان- ایرنا- معاون و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: موج تغییر در این وزارت‌خانه آغاز شده و فرایند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یک مدل مردمی و مشارکتی تا سطح استان ها و مدارس پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا، «حمید طریفی حسینی» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه در وزارت آموزش و پرورش به دنبال کار جهادی هستیم، افزود: هدف اصلی ما رساندن ایده‌های تحولی به کف مدارس است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت سیزدهم مردمی سازی مقوله مهم آموزش و پرورش است، اظهار داشت: از تمام ظرفیت های مردمی، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، خانواده، دستگاه های دولتی و بخش های خصوصی برای تحقق این مهم در امر تعلیم و تربیت استفاده می کنیم.

طریفی حسینی تصریح کرد: برهمین اساس عدالت تربیتی و مسیر برابر آموزشی را از روستاها و حاشیه شهر ها آغاز کرده این که این امر تا مناطق و مراکز استان ها نیز ادامه می یابد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: در همین ارتباط و برای تحقق رویکردهای محوری دولت سیزدهم، توجه به مسیر گام دوم انقلاب، جوانگرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در وزارت آموزش و پرورش آغاز شده و انتظار داریم از جوانان متخصص، متعهد و توانمند استان در بخش ها مختلف ادارات کل استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید منزلت و مرجعیت فرهنگیان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مشارکت نخبگان در فرآیند تصمیم گیری و اداره امور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن رشته های تحصیلی متناسب با نیاز شغلی آینده استان و کشور پیش برده می شود، گفت: مدرسه در شکل گیری شخصیت جامعه نقشی کلیدی دارد و ارکان تربیت، نمود خود را در مدارس نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور جمعی از مقامات و مسئولان استان از جمله نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس و رییس دانشگاه بوعلی برگزار شد، «محمود نقوی» به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان همدان معرفی و از خدمات «محمد پورداود» نیز تجلیل بعمل آمد.

نقوی اهلی استان همدان و متولد شهرستان فامنین است که ریاست آموزش و پرورش این شهرستان و همچنین معاونت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

آموزش و پرورش استان همدان دارای بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار نفر کادر آموزشی است