کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: رعایت استانداردهای لازم در پروژه‌های عمرانی یک الزام قانونی است و دستگاه‌های اجرایی، دفتر فنی استانداری و شورای فنی استان باید نظارت دقیق‌تر و قوی‌تری بر این حوزه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «منوچهر فخری» عصر یکشنبه در نشست شورای فنی استانداری که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: نشست این هفته شورای فنی به بررسی مسایل و مشکلات مربوط حوزه پیمانکاری پروژه‌های عمرانی کرمانشاه اختصاص داشت.

وی اجرای ماده ۴۶ را موجب وارد آمدن ضرر و زیان به پیمانکار و کارفرما دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور بهتر است دو طرف به جای فسخ پیمان، به دنبال یک تفاهم برای تداوم پروژه دست پیدا کنند.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: این تفاهم و هم افزایی به تداوم عملیات اجرایی پروژه های که دچار رکود شده اند؛ کمک می‌کند.  

وی تاکید کرد: تلاش مدیریت ارشد استان، ایجاد یک تعامل و همکاری میان کارفرما و پیمانکار در راستای تداوم پروژه های مهم استان است.  

فخری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اجرای صحیح و فنی پروژه‌ها در استان تاکید کرد و گفت: رعایت استانداردهای لازم در این پروژه ها یک الزام قانونی است و شورای فنی استان باید نظارت دقیق تر و قوی تری بر این حوزه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: باید دفتر فنی استانداری و شورای فنی استان نظارت ها، بر پروژه های عمرانی گسترش دهد زیرا هر زمانی که این نظارت ها کم رنگ شده و به آیین نامه ها بی توجهی صورت گرفته، پروژه ها دچار مشکل شده اند.  

وی افزود: شورای فنی ماموریت پیدا کرده است به صورت پررنگ تر بر پروژه ها نظارت کند و الزامات مربوط به پروژه های فنی را با دقت مورد بررسی قرار دهند و مشکلات و مسایل این حوزه را مرتفع کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.