به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «هوشنگ محمدی» با بیان اینکه در نظر است با همکاری کشاورزان محصولات ارگانیک و سالم در بالاترین حد کیفیت تولید و به دست مردم برسد، افزود: برنامه ریزی سفره معیشت مردم از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است و موفقیت در توزیع هوشمندانه مرغ و تخممرغ نشان دهنده این امر است.
مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: توزیع هوشمندانه سایر اقلام برای تنظیم بازار نیز باید در دستور کار قرار گیرد و این امر نیازمند تقویت باورهای مردم است.
به گزارش ایرنا، توزیع هوشمند روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۳۰۰ تن تخم مرغ با قیمتهای مصوب ستاد تنظیم بازاری توسط استارتاپها و کسب و کارهای دیجیتال درب منازل شهروندان تهرانی در مناطق ۲۲ گانه از ۲۲ آبان ماه شروع شد و در این اقدام، هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت مصوب ۲۰ هزارتومان و هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ با قیمت ۴۳ هزارتومان در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.
در این طرح شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «بازرگام» محصول کیفی مورد نیاز خود را از استارتاپ ها خریداری و درب منزل بدون پرداخت هزینه حمل و نقل تحویل گرفتند.
هدف از اجرای توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم مرغ توسط این شبکه، بازاررسانی و دسترسی مستقیم و بی واسطه شهروندان به کالاهای اساسی و محصولات تنظیم بازار و حذف دلالان و واسطه گران بوده است.
اکنون روزانه علاوه بر توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم مرغ، مرغ تازه گرم، برنج، روغن و شکر نیز عرضه می شود و قرار است با ایجاد زیرساخت های مناسب تا پایان سال ۱۴۰۰ توزیع این اقلام در شبکه اینترنتی به ۲۵ مورد کالای اساسی برسد.