قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: بارش سنگین برف که از غروب روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد باعث قطعی برق بخش های این شهرستان از جمله تعدادی از روستاهای زرده، محلات زرده و شوا در شهر کرند و تعدادی از روستاهای گهواره شده است.

«کرم محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای اداره برق شهرستان در تلاش برای رفع مشکل و برقراری و وصل مجدد خطوط برق هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون بارش سنگین برف راه ارتباطی بیش از ۶۰ روستای گهواره را با مرکز شهر قطع کرده و نیروهای راهداری و برف روب در تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.

فرماندار دالاهو از تمام رانندگان خواست با توجه به بارش برف و کندی تردد در محور اصلی این شهرستان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت سفر ضروری حتما از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی استفاده کرده و لباس گرم و آذوقه همراه داشته باشند.

محمدی ادامه داد: بارش سنگین برف در ارتفاعات این شهرستان به بیش از ۷۰ سانتی متر رسیده و در شهر کرند نیز بارش برف بهبیش از ۴۰ سانتی متر رسیده است.

وی اضافه کرد: همکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای و هلال احمر از  غروب دیروز تاکنون بدون وقفه در حال بازگشایی مسیرها، امداد و اسکان در راه ماندگان هستند و از ماشین آلات شهرستان های گرمسیر برای بازگشایی مسیر و امداد رسانی کمک خواسته شده است.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری با حفظ آمادگی کامل در حال انجام نمک پاشی در جاده های ارتباطی هستند.

شهرستان دالاهو با ۴۷ هزار تن جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.