مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت در حوزه استحفاظی تالاب فصلی گروس این شهرستان موفق به دستگیری پنج شکارچی شدند.

فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت اداره در حین گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی و حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت در پناهگاه حیات وحش تالاب گروس، پنج نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز را در حین اقدام به شکار طی یک مأموریت دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از متخلفان پنج قبضه اسلحه شکاری، ۲ رشته فشنگدان و لاشه ۲ قطعه مرغابی به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: در پی بارش برف سنگین و کولاک در منطقه عده ای سود جو به طمع شکار پرندگان وارد تالاب گروس شده بودند که با حضور به موقع محیط بانان دستگیر و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سخنور بیان کرد: مأموران یگان حفاظت با همکاری دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش مناطق تحت مدیریت اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید غیرمجاز، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست، متخلفان را شناسایی و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تالاب فصلی گروس در نزدیکی تالاب کانی برازان و از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است که علاوه بر تالاب گروس دارای تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" تالاب‌های دایمی "حسن‌خان" و "قوپی‌باباعلی" و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله "داشخانه" و "قره‌قشلاق" نیز است.