به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل ازسازمان مدیریت میادین شهرداری تهران سعید راد، با بیان اینکه توسعه کیفی و کمّی میادین و بازارهای میوه و تره بار را به ویژه در محلههای غیربرخوردار و پرجمعیت در دستورکار قرار داریم، افزود: تا پایان امسال نیز سه بازار جدید دیگر را راهاندازی خواهیم کرد و البته در این میان، توسعه و تجهیز میادین و بازارهای موجود و بازسازی و بهسازی آنها را مورد توجه قرار دادهایم.
وی نرخگذاری منطقی انواع محصولات متناسب با شرایط عرضه و تقاضا، به نحوی که مصرفکنندگان امکان خرید محصولات مورد نیاز خود را با قیمتهای به مراتب پایینتر از سطح شهر داشته باشند، مورد تأکید قرار داد.
راد گفت: تمام تلاش خود را به عمل میآوریم که تا جای ممکن از افزایش قیمت انواع محصولات جلوگیری کنیم و دست کم فاصله ۳۰ تا ۴۰ درصدی اختلاف قیمت محصولات میادین میوه و تره بار با میانگین قیمتهای سطح شهر را حفظ کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از تدارک این سازمان برای امکان خدماترسانی به انبوه مراجعهکنندگان به میادین میوه و تره بار که هر روز بر تعداد آنها اضافه میشود و نیز پاسخگویی به سلیقههای متفاوت و متنوع آنها خبر داد.
وی گفت: به این منظور، تلاش میکنیم تا شهروندان در مراجعه به بازارهای محلی میوه و تره بار، علاوه بر امکان خرید میوه، سبزیجات و صیفیجات، بتوانند مواد پروتئینی سایر ارزاق و مایحتاج عمومی خود را نیز از این مراکز خریداری کنند.
راد با اعلام اینکه میادین میوه و تره بار، نسبت به عرضه محصولات با قیمتهای پایینتر از میانگین سطح شهر و حتی در مواردی، به مراتب کمتر از نرخهای مصوب اقدام میکنند، گفت: میادین میوه و تره بار بر تعدیل و تثبیت قیمتهای سطح شهر نیز اثرگذار است.
راد با اشاره به اینکه شهردار تهران بر اهمیت و نقش میادین میوه و تره بار در باز شدن گرهی از گرههای زندگی مردم و تأثیری که میتوانند در کاهش هزینههای زندگی خانوادهها بر جای بگذارند، تأکید ویژه دارد، افزود: با توجه به اهمیتی که مدیریت شهری برای میادین قائل است و نقشی که این مراکز در تعادل بازار و تعدیل قیمتها دارند، برنامههای ویژهای را برای توسعه خدماترسانی به شهروندان تدارک دیدهایم.
وی بکارگیری مجموعه ظرفیت میادین میوه و تره بار برای توزیع انواع محصولات تنظیم بازار از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ برای عرضه مستقیم این محصولات بین متقاضیان را مورد تأکید قرار داد.
راد گفت: این اقدام به منظور حمایت از شهروندان و کمک به دستگاههای دست اندرکار صورت پذیرفته است و بر اساس برنامهریزی انجام شده، این آمادگی وجود دارد تا انواع محصولات تنظیم بازار از هر نوع و به هر میزان که به میادین تحویل شوند را بی درنگ بین شهروندان توزیع کنیم.
به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶۰ میدان و بازار میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه تهران فعال است.