شهرری - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه این شورا با حضور نخبگان و معتمدان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در زمینه حل مشکلات مردم را راهبری می‌کند، گفت: اگر سطح افکار و اندیشه‌های خود را به این حد ارتقا دهیم، به طور قطع با همدلی، همکاری و هماهنگی اتفاقات خوبی را رقم می‌زنیم.

به گزارش ایرنا، جعفر شربیانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان ری با جغرافیای گسترده دارای ظرفیت‌های بالای صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و منابع انسانی غنی است و در واقع می‌توانیم به ری مانند یک کلانشهر بنگریم و مسائل آن را با کلانشهرهای کشور مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ شهرداری تهران واقع در بخش مرکزی ری شورای مستقل ندارد، اظهار داشت: شورای شهرستان به‌عنوان یک‌ نهاد بالادستی و فرادستی می‌تواند مشکلات را احصا و مطالبات مردم از دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به مسئولان منتقل و پیگیری کند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه کارگروه رسانه شورای شهرستان ری به منظور ایجاد شبکه ارتباطی با مردم تشکیل شد، خاطرنشان کرد: طبق هم‌اندیشی‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم در همه حوزه‌ها کارگروه‌های مختلفی را برای احصا و اولویت‌بندی مشکلات مردم تشکیل دهیم و با توجه به اهمیت رسانه در این برهه از زمان و ایجاد یک شبکه ارتباطی با مردم اولین کارگروه را در حوزه رسانه تشکیل دادیم.

شربیانی اعلام کرد: اعضای این کارگروه با در نظر گرفتن معیارهای رسانه سالم و اثرگذار انتخاب شده‌اند البته این بدان معنی نیست که سایر رسانه‌ها این ویژگی‌ها را ندارند لذا افرادی انتخاب شده‌اند که در کنار رسالت رسانه‌ای خود بتوانند در این کارگروه موثر باشند.

شربیانی اضافه کرد: از زمانی که در شورای شهرستان ری حضور دارم با تحلیل وضعیت موجود دریافتیم که از ظرفیت‌ها ی شورای شهرستان در دوره‌های گذشته غفلت شده است کما اینکه اقداماتی نیز انجام شده بود.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم در چهارچوب نظام انقلاب اسلامی باید از همه ظرفیت‌ها بدون مرزبندی‌ها استفاده کنیم لذا هرکس دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشد برای ما محترم است و در این راستا همه ظرفیت‌ها را به کار می‌گیریم.

شهرستان ری با یک میلیون نفرجمعیت و پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران واقع شده است.