محمد زمانی روز پنجشنبه در دومین گردهمایی راهبران آموزشی و تربیتی این استان افزود: راهبران آموزشی وظیفه رصد فعالیتهای آموزشی، پرورشی و تربیتی ۳۴ هزار دانشآموز دوره ابتدایی در خراسان جنوبی را برعهده دارند.
وی تلاش برای برقراری عدالت آموزشی و تربیتی، ارتقای سطح مهارتهای حرفهای آموزگاران دوره ابتدایی و انتقال تجربیات را از دیگر رسالتهای راهبران آموزشی برشمرد و گفت: پاییز امسال ۱۴۰ کارگاه آموزشی برای مدیر آموزگاران و ۹۰ دوره به منظور ارتقای خدمات آموزشی، تربیتی و انتقال تجربیات توسط راهبران آموزشی و تربیتی استان برگزار شده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هراسان جنوبی از برگزاری ۴۹۰ جلسه شورای آموزگاران مدارس با حضور راهبران خبر داد و افزود: همچنین راهبران آموزشی و تربیتی از آغاز سال تحصیلی تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ بازدید از کلاسهای درس مدارس ابتدایی داشتهاند.
وی با بیان اینکه معلمان مهمترین عامل مؤثر در جریان تربیت هستند و شالوده یک سیستم تربیتی موفق را تشکیل میدهند اظهار داشت: از این رو آموزش و پرورش نیازمند راهبرانی است تا اطمینان حاصل کند، منابع انسانی و مادی به اثربخشترین و کارآمدترین وجه در بهبود و توسعه فرآیند یاددهی و یادگیری دانشآموزان صرف میشود.
زمانی گفت: راهبر آموزشی و تربیتی، نیروی رسمی و پیمانی است که ضمن برخورداری از شایستگیهای دانشی و مهارتی روزآمد، هدایت، راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی را از طریق بهرهگیری از شیوهها و روشهای مناسب بر فعالیت مدارس، مدیران، معلمان و سایر کارکنان در جهت دستیابی به تعالی مدیریت و رشد حرفهای کارکنان برای دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی برعهده دارد.