به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدجواد هراتی در نشست مجمع پژوهشگاههای علوم انسانی به تبیین نقش مراکز آموزشی و پژوهشی در تحقق جایگاه آرمانی علوم انسانی در جامعه پرداخت.
رییس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی کشور بر ماموریت محور شدن مراکز پژوهشی در علوم انسانی تاکید کرد و افزود: پراکندگی فعالیتهای مراکز آموزشی و پژوهشی علوم انسانی یکی از آسیبهایی است که از تحقق ماموریت محور شدن این مراکز جلوگیری میکند.
قائم مقام وزیر علوم ابراز امیدواری کرد با تاسیس مرکزی با عنوان علوم انسانی در وزارت علوم به عنوان نهاد حاکمیتی سیاستگذار در عرصه علم، گام موثری در ریلگذاری برای ماموریتگرا شدن پژوهشگاههای علوم انسانی برداشته شود.