گرگان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت : تقویت رسانه‌ها با هدف بیان شفاف و صریح انتقاد و نظرات سازنده در راستای توسعه پایدار استان جزو اولویت‌های این اداره کل است .

محمد رعیت عصر یکشنبه در نشست با مدیران رسانه های گلستان اظهار داشت: مدیران استان باید در کنار رسانه ها تا از این ظرفیت برای اطلاع رسانی خدمات به مردم استفاده کنند.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان آمادگی دارد تا مشکلات خبرنگاران و مدیران رسانه های استان را با همراهی و همفکری این قشر حل کند که بهترین راه دستیابی سریع به این هدف، وجود تشکل تخصصی رسانه از جمله خانه مطبوعات است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به نقش ویژه رسانه در توسعه جامعه گفت: رسانه روابط عمومی ادارات نیست بلکه وظیفه اطلاع رسانی اقدامات و نقد سازنده و آگاهانه به مسوولان را دارد که معرفی، حفظ و تقویت این جایگاه از طریق مشارکت فعالان رسانه دست یافتنی است .

رعیت همچنین تهیه نقشه راه برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات حوزه رسانه استان و بهره گیری از این ظرفیت برای توسعه منطقه را ضروری دانست. 

در این نشست ۱۵ نفر از فعالان رسانه ای گلستان به طرح مسائل و مشکلات فعالیت کاری خود از جمله پوشش بیمه، ساماندهی توزیع آگهی در ادارات، نبود چاپخانه، ساماندهی نشریه ها و تقویت تولید محتوا در رسانه ها پرداخته و خواستار همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حل این مشکلات شدند.

در گلستان ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری، ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی مشغول فعالیت هستند.