به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،جواد غلامپور درجلسه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت افزود: دفاتر پیشخوان صرفا مجاز به اطلاع رسانی خدمات نوین و باارزش افزوده پستی بوده و ارباب رجوع درانتخاب نوع خدمات مخیر هستند.
وی اظهار داشت: جمعآوری مرسولههای پُستی از دفاتر پیشخوان از وظایف ادارهکل پُست استان بوده و کمبود خودرو و مشکل جمعآوری مرسولههای پُستی در اسرع وقت مرتفع شود.
قم دارای ۷۶ دفتر پیشخوان است که ۳۵۲ خدمت ۲۶ دستگاه اجرایی دولتی و شرکت غیردولتی این استان را ارایه میدهند.
غلام پور همچنین از رسیدگی به تخلف چهار دفتر پیشخوان خدمات دولت استان و لغو پروانه دو دفتر خبر داد.
وی افزود: دفاتر مورد نظر ابلاغیههای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را رعایت نکرده بودند.
وی ادامه داد: با درخواست راهاندازی مجدد دو دفتر که بدون رعایت ضوابط غیرفعال و تعطیل بودند مخالفت شد و اعضا نیز تصمیم به لغو پروانه این دو دفتر گرفتند.
غلام پور با اشاره به بازرسی مستمر دفاتر پیشخوان به صورت دورهای و منظم گفت: با توجه به ابلاغ اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی، دارندگان پروانه دفاتر وظیفه دارند، تمام شرایط و ضوابط مندرج در اصول حاکم بر صدور پروانه را رعایت کنند و در صورت تخلف، تعلیق خدمات، جریمه مالی متناسب با تخلف، پلمپ دفتر و در نهایت لغو پروانه در انتظار متخلفان است.