ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تمامی برنامه های مرتبط با سرمایه گذاری به منظور تکریم سرمایه‌گذاران در معاونت اقتصادی استانداری تجمیع و مستقر می شود.

شهریار عباسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در راستای جلوگیری از بروکراسی اداری و طولانی شدن روند سرمایه گذاری تلاش می شود که سرمایه گذار فقط با این دفتر ارتباط داشته باشد و در دستگاه های اجرایی سرگردان نشود.

وی تاکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بی نظیری است که بر اساس سند آمایش ظرفیت انرژی اولین پتانسیل استان بشمار می رود.

وی افزود: با توجه به وجود منابع غنی نفت و گاز باید با توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و اجرای طرح پارک پلی پروپیلن و صنایع جانبی که تاثیر مستقیم در ایجاد اشتغال و اقتصاد مردم ایجاد می کند، برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی و تولید گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، مرز را یک فرصت استثنایی به عنوان مکمل چرخه رونق اقتصادی برشمرد و گفت: می توان با توسعه صادرات غیر نفتی و همچنین تردد زوار اربعین، درآمدهای ارزی را در این حوزه رونق بخشید.

عباسی اظهار داشت: فروش مواد نفتی و مواد معدنی به صورت خام یکی از مشکلاتی است که نیاز به توسعه صنایع پایین دستی برای ایجاد ارزش افزوده دارد زیرا اکنون ما بیتومین را به قیمت بسیار ارزان می فروشیم در حالی که با جداسازی مواد آن می توان به درآمد زایی بالایی دست پیدا کنیم.

وی به برنامه های جدی در حوزه معاونت اقتصادی اشاره کرد و افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم در حوزه سرمایه گذاری و فراهم کردن بسته ها و پکیج های سرمایه گذاری بر اساس سند آمایش تواند در جذب سرمایه گذاری و کمک به سرمایه گذاران موثر باشد.

وی در ادامه به ظرفیت ویژه رسانه ها در انعکاس عملکرد و واقعیت ها اشاره کرد و گفت: به قدرت رسانه ها ایمان دارم زیرا باید مردم در جریان تلاش مسئولان و خدمات دولت قرار بگیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: علی رغم تنگناهای اقتصادی دولتمردان تلاش خود را در راستای توسعه فضای کسب و کار، تقویت سفره معیشتی مردم می کنند که نیاز است رسانه ها این تلاش ها را به تصویر بکشند تا مردم ببینند.

عباسی اظهار داشت: کسی منکر مشکلات مردم نیست زیرا خود ما هم جزو مردم هستیم و فشارهای اقتصادی را لمس می کنیم.

وی افزود: این مسیر همت همه جانبه می طلبد زیرا نه دولت و نه مردم هیچ کدام به تنهایی نمی توانند مشکلات را مرتفع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: باید همه تلاش کنیم که اعتماد مردم به دولت افزایش پیدا کند و ترمیم این اعتماد از دست رفته نیاز به تلاش همگانی دارد.