به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در رشته توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در دنیای امروز هویتها خصوصا برای نوجوانان در قالب مصرف، صنایعفرهنگی و زندگی روزمره با رویاهای گوناگون ساخته میشود. در این بین جای رؤیای ایرانی، زیست بوم، شخصیتپردازی و آثار فرهنگی ایرانی بسیار خالی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نمایشگاه الگونما، رصدنامه و بیانیه اهتمام دولت جدید به تحول مردم پایه در سبک زندگی است.
نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده (الگونما) با هدف توجه به شکلگیری سبک زندگی و نظام فرهنگی شهروندان از دوران کودکی و نوجوانی و استانداردسازی کالاهای فرهنگی فاخر در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی ۲۸ دی ماه افتتاح شد.
در این نمایشگاه با عرضه محصولات فرهنگی فاخر، گوشههایی از زنجیره تولید کالاهای فرهنگی ارزشمند ایرانی در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی و صنایع خلاق فرهنگی فاخر به نمایش عموم گذاشته شده است.
محورهای اصلی نمایشگاه تخصصی الگونما به این شرح است:
تشریح وضعیت صنایعفرهنگی و سبک زندگی کودک و نوجوان در ایران
تشریح وضعیت کاراکترسازی و الگوسازی در ایران و جهان و تأثیرات آن بر اعتقادات و سبکزندگی
نمایش نمونه محصولات موجود در بازار ایران و جهان
بیان تأثیرات فرهنگی و تربیتی محصولات بر روی کودک و نوجوان ایرانی
فرآیند صنعت کاراکترسازی و صنایع وابسته در دنیا
تحولات و اتفاقات محتوایی در محصولات فرهنگی و رسانهای مرتبط با صنایعفرهنگی و سبک زندگی کودک و نوجوان در دنیا
آمار و اطلاعات صنایع مرتبط با کودک و نوجوان
ارائه راهکارها و مدلهای توسعه صنایعفرهنگی و سبک زندگی بومی
تشریح زنجیرههای اقتصادی و سرمایهگذاری در صنایعفرهنگی
معرفی محبوبترین و پرمصرفترین کاراکترها در ایران و بررسی پیمایشهای مرتبط با آن
طراحی و ترسیم مسیر پیشرو در حوزه صنایعفرهنگی و سبک زندگی بومی در ایران
معرفی نمونههای موفق بومی و دستاوردهای این حوزه
این نمایشگاه تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در مجموعه فرهنگی سرچشمه در تهران، پایین تر از بهارستان میزبان علاقه مندان از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ است.