مشهد- ایرنا- معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سالانه ۴۰ تا ۴۵ هزار دستگاه شمارشگر آب، در شهرها و روستاهای این استان نصب و یا تعویض می‌شود.

محمدرضا اسماعیل‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از حدود سه سال قبل مشترکان، خود مبادرت به خرید شمارشگر از فروشگاه‌های مجاز می‌کنند اما تا قبل از آن شمارشگرها توسط شرکت آب و فاضلاب به مشترکان تحویل می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از خدمات ضمانت، ظرفیت‌های پس از فروش و جلوگیری از ورود شمارشگرهای بدون اصالت و بی‌کیفیت به چرخه فروش از تاکیدات شرکت آبفاست و در این راستا از چهار شرکت سازنده کنتور، سه شرکت الزامات آبفا را در قبال خریداران پذیرفته‌اند اما یک شرکت درخواست‌های این شرکت را قبول نکرد، که کنار گذاشته شد.
اسماعیل‌زاده، ارزش ریالی هر دستگاه شمارشگر را پنج میلیون ریال عنوان کرد و افزود: نظارت‌های این شرکت بر خرید کالاها با هدف کاهش خسارت‌های مالی شرکت و مشترکان آب در استان افزایش یافته‌است.
معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: شمارشگرهای تحویلی آب سه سال ضمانت دارند که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت آبفای استان، ۲ هزار دستگاه شمارشگر نو در ازای موارد خراب شده در سالهای گذشته، از شرکتهای مرتبط تحویل گرفته شد.
اسماعیل‌زاده اضافه کرد: شمارشگرهای خراب برگشت داده شده به کارخانجات، مربوط به دورانی است که خود شرکت آبفا اقدام به خرید و نصب آن در اماکن مورد تقاضای مشترکان می کرد و شمارشگرهای نو تحویلی با ضمانت سه ساله یا سه هزار مترمکعب کارکرد، در اختیار شرکت‌های تبصره ۲ و امور تابعه قرار گرفته است تا با شمارشگرهای خراب و معیوب مشترکان نیازمند و یا خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد به صورت رایگان تعویض شود.
معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در خصوص نصب شمارشگر هوشمند نیز اظهار کرد: شمارشگرهای هوشمند در منازل مسکونی نصب نمی‌شود بلکه برای کاربری‌های با مصرف بالا نظیر باغ‌ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در صورت افزایش مصرف، شمارشگر به صورت خودکار قطع شود.
وی گفت: یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک شهری و روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.
این شرکت هم اینک به یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک آب و ۲۲۲ هزار مشترک فاضلاب در شهرها و روستاهای این استان خدمت رسانی می کند.