به گزارش ایرنا، بهزاد مهر کش روز سه شنبه در نشست تخصصی مسیر جهادی فعالان رسانه قزوین که در حوزه هنری برگزار شد،افزود: دشمن به صورت شبانهروزی درحال کار و ایجاد عملیات روانی در فضای مجازی است و برای تک تک لحظات ما برنامه دارد.
این کارشناس رسانه همچنین گفت: دشمن در این فضا با استفاده از شگردهای جنگ روانی، با ایجاد مسائل کوچک و متعدد اصطلاحاً با دکترین شوک و با ایجاد جنگ روانی اذهان مردم را از مسائل و اهداف اصلی دور کند.
این فعال رسانهای با بیان اینکه کسی در این نبرد پیروز است که راهبرد دشمن و تکنیکهای آنها را بشناسد،گفت: بعضی از مواقع نقش ما در فضای مجازی به جای تولید محتوا، به توزیع کننده آن تبدیل شده و بدون اطلاع، عامل پخش محتویات و اهداف عملیات روانی دشمن میشویم.
وی با اشاره به تغییر شکل رسانهها در دنیایی کنونی،اظهار داشت: کارکرد رسانهها امروز با گذشته بسیار متفاوت شده است و تنها رسانه های بزرگ در سطح ملی مشغول به کار هستند این در حالی است که رسانههای محلی با تک تک موضوعات محلی و آسیبها در تعامل بوده و با انتقال دو سویه عوامل حیاتی، در بقای انسان نقش کلیدی و مهم را ایفا میکنند.
این فعال رسانهای با اشاره به گستردگی موضوعات محلی،تاکید کرد: گاهی یک موضوع در رسانههای محلی به اندازه تیتر برخی از رسانههای بزرگ از اهمیت برخوردار است و یک رسانه محلی بسیار موشکافانه و تخصصیتر به بعضی از موضوعات میپردازند.
وی تصریح کرد: امروزه تمام دنیا به سمت تقویت و توسعه رسانه محلی حرکت کردند چراکه رسانههای سطح یک کشوری ترجیح میدهند به موارد مهم کشوری بپردازند بنابراین مشکلات و مسائل موجود در محلات و شهرها مورد غفلت قرار میگیرد بنابراین رسانههای محلی در این میان نقش مهمی را بر عهده دارند.
مهرکش افزود: اگر رسانههای محلی با رویکرد انقلابی حرکت کنند میتوانند بهعنوان پرچمدار حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی باشند درنتیجه در موضوعات سیاسی و فرهنگی نیز میتوانند تأثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه اصلیترین معضل ما در رسانههای جبهه انقلاب، مسئله روایتگری است؛ افزود: در حوزه روایتگری عمدتاً در بخش پدافند هستیم درواقع منتظر هستیم که روایتگری اتفاق بیفتد و ما در جهت پاسخ و تکذیب آن قدم برداریم درحالیکه برای روایتگری باید نهضت مسئلهسازی شکل بگیرد، چرا که روایتگری اول حتی اگر غلط باشد تأثیر بیشتری از روایتگری دوم که درست است دارد.