مشهد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: زنان بیشتر از آحاد دیگر جامعه کتاب می خوانند و موضوع کتابخوانی در قالب یک شعار باید توسط خود مادران و بانوان تبلیغ و ترویج شود.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان روز سه‌شنبه در ویژه برنامه "من از مادرم خواندن آموختم" افزود: مادران قبل از هر آموزش رسمی به عنوان نخستین آموزگار در زندگی انسان شناخته می شوند.
وی اضافه کرد: اگر مادران و بانوان به عنوان مدیر خانواده به موضوع علم آموزی، کسب معرفت و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند آن جامعه با پیشرفت و تحول بزرگی رو به رو خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: میزان رضایتمندی، امیدواری، نشاط و پیشرفت هر جامعه‌ای در گروی خانواده‌های آن جامعه است و جامعه سالم در گرو خانواده سالم و خانواده سالم در گرو مادرانی آگاه، دانا و با بصیرت است.
سبزیان افزود: می توان از کودکان، بانوان و مادران به عنوان وفادارترین مخاطبان کتابخانه های عمومی نام برد و امید است در آینده شاهد فریاد "ایران کتابخوان" در سراسر جهان به واسطه مادران و بانوان کتابخوان ایران زمین باشیم.
رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: مادران و بانوان با انجام فعالیتهای موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث پرورش و تربیت نسلی دانا و آگاه می شوند.
فاطمه سلیمی افزود: مادران کتابخوان، کودکان کتابخوان نیز تربیت می کنند و یکی از راه های موثر در این مسیر سهولت دسترسی کودکان به کتاب در منازل و اماکن عمومی همچون کتابخانه های عمومی و استفاده از عوامل تشویقی برای کودکان است.
ویژه برنامه " من از مادرم خواندن آموختم" به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمعی از مادران و بانوان کتابخوان اعضای کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.