اهواز - ایرنا - دهمین مرحله آزمون هماهنگ مهارت آموختگان فنی وحرفه‌ای خوزستان برای تعیین صلاحیت حرفه‌ای پنج هزار و۲۸۲ داوطلب که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان رییس اداره سنجش وتعیین صلاحیت حرفه‌ای این اداره کل گفت: در این آزمون ، مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در۲ بخش دولتی و خصوصی (آموزشگاه‌های آزاد) توان مهارتی خود را محک زدند.
محمد عنایتی راد افزود: در این آزمون از مجموع شرکت کنندگان تعداد سه هزار و ۱۷۸ مرد و ۲ هزار و ۱۰۴ زن  در ۳۰۱ حرفه مهارتی و در۲۶ حوزه آزمون درسطح خوزستان حضور داشتند.
وی بیان کرد:داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی اداره سنجش شرکت در آزمون عملی ، باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متقاضیانی که حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی را اخذ کنند می‌توانند در آزمون‌های عملی که در مراکز و کارگاه‌های سنجش برنامه ریزی و اجرا می شود شرکت کنند تا پس از قبولی نهایی موفق به دریافت گواهینامه و یا پروانه مهارت شوند.
رییس اداره سنجش وتعیین صلاحیت حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان افزود:پروانه مهارت فنی نیروی کار صنعت ساختمان که دارای کد استاندارد مهارت شغل هستند با داشتن سایر شرایط می‌توانند از مزایای قانون بیمه اجتماعی کارگران صنعت ساختمان بهره مند شوند.
وی گفت: گواهینامه مهارت ملاک احراز برای ورود به عرصه فعالیت شغلی در بازار کسب و کار خواهد بود.
به گزارش ایرنا با شیوع کرونا بیشتر آموزش‌های مهارتی در خوزستان به صورت مجازی برگزار شده است.