تهران- ایرنا - آمار روزانه ابتلا به کرونا در کره جنوبی امروز چهارشنبه با گزارش بیش از ۱۳ هزار مورد ابتلای جدید به نقطه عطف دیگری در دوران همه گیری در این کشور رسید.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، در کره جنوبی و به دنبال افزایش نگرانی ها در مورد وخیم شدن شرایط و گسترش سویه جهش یافته بسیار مسری ویروس کرونا «اومیکرون» آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا امروز به نقطه عطفی در دوران این همه گیری با شناسایی بیش از ۱۳ هزار مورد رسید. 

براساس اطلاعات گزارش شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی، ۱۳ هزار و ۱۲ نفر مورد ابتلای جدید به ویروس که شامل ۱۲ هزار و ۷۴۳ مورد داخلی بود آمار کلی ابتلا در این کشور را به ۷۶۲ هزار و ۹۸۳ نفر رساند. 

آخرین بار روز گذشته آمار مبتلایان به ۸ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده بود که بالاترین رقم از ابتدای همه گیری ویروس کرونا و شناسایی اولین مورد ابتلا به این ویروس در این کشور در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ بود اما این رکورد بار دیگر امروز با شناسایی بیش از ۱۳ هزار مورد ابتلا به ویروس در هم شکسته شد. 

علاوه بر این، کره جنوبی ۳۲ مرگ ناشی از ویروس کرونا را نیز ثبت کرده که آمار کلی مرگ و میر را به ۶ هزار و ۶۲۰ مورد می رساند. میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ۰.۸۷ درصد باقی مانده است اما تعداد بیمارانی که شرایط بحرانی دارند از روز گذشته از ۷ نفر به ۳۸۵ نفر رسیده است. 

بدین ترتیب کره جنوبی شروع به اجرای طراحی سیستم پاسخگویی جدیدی به ویروس کرده تا ابتلا را به حداقل برساند و تمرکز را بر روی موارد وخیم و مرگ گذاشته است. طی این برنامه، بیمارستان ها و کلینیک های محلی به انجام تست شناسایی و درمان بیماران می پردازند و تست آنتی ژن فوری به جز در افراد بالای ۶۰ سال و گروه های پرخطر در مراکز تست گیری جایگزین تست های پی سی آر می شوند. این سیستم در ۴ منطقه کره جنوبی که با افزایش موج اومیکرون رو به رو شدند، فعال خواهد شد. از روز شنبه و با آغاز کار این سیستم به صورت سراسری در کشور نیز گسترش می یابد و انجام تست های فوری آنتی ژن در ۲۵۶ مرکز در سراسر کشور انجام خواهد شد. 

کره جنوبی در حال حاضر روزانه ۴ تا ۵ هزار تست تشخیصی  پی سی آر انجام می دهد اما ظرفیت افزایش تست ها به ۸۰۰ هزار را دارد.

در پایان این گزارش آمده است، کره جنوبی با جمعیت ۵۲ میلیونی،به شکل موثری  با آمار کلی ۷۶۲ هزار و ۹۸۳ مورد ابتلا به ویروس و ۶ هزار و ۶۲۰ مرگ  از آغاز همه گیری ویروس کرونا در کنترل و مهار ویروس کرونا موفق بوده است.

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی، بیش از ۹۵ درصد بزرگسالان در این کشور به صورت کامل واکسینه شدند و ۵۸ درصد نیز دُز تقویتی دریافت کردند.