کرمانشاه - ایرنا - فرماندار سنقر و کلیایی با بیان اینکه یکی از اهداف کلیدی انجمن کتابخانه‌ها ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های موثر است، براهمیت نقش کتابخانه‌ها در مشارکت اجتماعی و افزایش سطح شناخت نیازهای جامعه و اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد.  

به گزارش ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» عصر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سنقروکلیایی که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در فرمانداری برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه کتاب در یکی از سخنرانی‌ها فرمودند من وقتی می‌بینم مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند، قلب من به درد می‌آید که این نشان از اهمیت ویژه این موضوع دارد.  

فرماندار سنقروکلیایی، خواستار تدوین و برنامه‌ریزی کتابخانه‌ها با هدف‌گذاری ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شد و گفت: وجود ٨٧ هزار جلد کتاب در کتابخانه های این شهرستان و سرانه مطلوب کتاب ظرفیت در دسترس و خوبی را در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در سنقروکلیایی ایجاد کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هم در این جلسه گفت: در شهرستان سنقر ۹ باب کتابخانه عمومی که از این تعداد چهار باب شهری چهار باب روستایی و یک باب هم مشارکتی با سازمان‌ها فعال است.  

«معصومه حسنی خونسار» افزود: تعداد ۸۷ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است که در سال جاری بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است، همچنین در توسط خیرین سنقروکلیایی تعداد سه هزار و ۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

تعداد کتاب‌های موجود در ۸۸ باب کتابخانه عمومی استان کرمانشاه با ۴۳ هزار مترمربع مساحت یک میلیون و ۱۵۰ هزار جلد است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.